• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Målarn

The Steak
Hej Hej Tom Bertling Stockholm..
http://i.imgur.com/upkpmm5.jpg
upkpmm5.jpg

Välkommen!! Riktigt Snygg DD :)
 

Astrom

Breitling
Hej alla,

Tänkte presentera mig lite kort och varför jag hamnade här :)! Var ute efter en ny klocka och började prata med min egna "klocknörd" yonsson som är en stammis på detta forum. Han nämnde iaf att jag skulle kika in på detta forum, sagt och gjort! Har suttit på forumet dagligen sedan dess (2v) trodde aldrig det kunde vara så intressant med klockor :D och jag får nog äta upp det där med klocknörd någon gång ;)! I vilket fall som helst så heter jag Anders och är i den gyllene medelåldern och kommer från Göteborg! Har mestadels lite budgetklockor men är i dagsläget ute efter en lite roligare klocka. Väl mött och på återseende!
 

Juggemafia

Breitling
hej, Heter Felix och är 24 år, har väll alltid gillat klockor men nu på senare tid är det det ända jag tänker på och läser om, så detta forum verka ju vara perfekt. Just nu har jag en Rado jubilee xl med det extra tjocka bandet nån CK och Gant finns det också men mitt senaste tillskott en burberry är jag faktiskt helnöjd med. Min nästa klocka blir nog en sevenfriday som jag tänkte inskaffa snarast. En vit p2 eller den svarta P3.an. Men nått jag suktar efter är att investera i en rolex. Dock tycker jag dom är lite små hehe. Och slutligen: finns det nått bättre än klockor?

O6x4r6I.jpg

9MHcSM6.jpg
 

Ricrob

Patek
hej, Heter Felix och är 24 år, har väll alltid gillat klockor men nu på senare tid är det det ända jag tänker på och läser om, så detta forum verka ju vara perfekt. Just nu har jag en Rado jubilee xl med det extra tjocka bandet nån CK och Gant finns det också men mitt senaste tillskott en burberry är jag faktiskt helnöjd med. Min nästa klocka blir nog en sevenfriday som jag tänkte inskaffa snarast. En vit p2 eller den svarta P3.an. Men nått jag suktar efter är att investera i en rolex. Dock tycker jag dom är lite små hehe. Och slutligen: finns det nått bättre än klockor?

O6x4r6I.jpg

9MHcSM6.jpg
Välkommen och du, det finns alltid DeepSea om man gillar lite fetare klockor! :)
 

mrgd

Omega
Vet inte riktigt hur jag hamnade på KS... Och nu vet jag inte hur jag ska lyckas ta mig härifrån ;-)
Har haft ett relativt stort klockintresse och för ett par månader sedan tänkte jag byta upp mig ett par snäpp och då börjar man surfa. Letandet är det roliga, så när jag hittar min sprillans Longines Legend Diver, så trodde jag det var över. Men jag bara sitter kvar på KS, klickar på senaste nytt och läser massa inlägg... och den här gången ska jag se till att mitt letande efter en Explorer II med vit tavla drar ut på tiden, men under tiden kanske jag måste leta reda en kronometer...
O221RG2.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Välkommen hit! Det var nästan som att leda en gris till slakt, men jag misstänker att du kommer tycka det är värt det, kanske inte pengamässigt, men i alla fall kunskapsmässigt. Och vi är väl för f-n inte medelålders o_O , i alla fall inte ännu på ett tag.

Kul att få följa med på resan till det första stora klockköpet! Du har ju redan märkt att klockor inte alltid är i verkligheten så som man inbillar sig att de är på bild, samt att smaken skiftar ganska mycket i början. Ta tid på dig och starta en egen tråd när du känner dig redo så du får fler tips än mina insnöade tips. :D
 

Jimmy_Vegas

Omega
2-Faktor
Jimmy här, vet ej om jag har presenterat mig tidigare. Är ju trots allt ett tag sedan jag registrerade mig.

Relativt nyfrälst klockoman som endast äger en Seiko Monster än så länge. Men efter att ha surfat detta forum några sena nätter har det varit ytterst nära tillökning mången gång :)

P.S Finns det någon bra sida att få lite rätsida på alla olika modeller och variationer (ref) av olika märken, en slags imdb fast för klockor? :)
 
Goddagens!
Varit ett litet tag i bakgrunden, men det är väl dags att presentera sig!
Har ett par Glycine och en Candino Titanium på batteri (dessa säljer jag gärna)
Dock köpte jag en Seiko automat,(och en Orient Ray på ingång) och sedan dess är det bara automat som gäller!
Jobbar som CNC-beredare och ett 20-årigt förflutet som verktygsmakare.
 

Petter

Omega
Hej!
Inspirerande läsning här, lär mig mycket o får många goa skratt.
År faktiskt smittad av min fru som haft ett klockintresse i alla år medan jag alltid varit nöjd med min Seiko (qvarts) inhandlad på rea för c:a 6 år sen o fungerar perfekt-till ALLT?? (trodde jag tills jag började hänga här) Sedan ett par år är jag intresserad av mekaniska ur, möjligen inspirerad av reklamen i "Dagens industri" där jag såg bilder på fantastiks ur från JVC, Breitling, Rolex mm.

Trodde väl aldrig jag skulle kunna unna mig nåt sånt, men…. Inhandlade en Omega Seamaster quarts för c:a 1.5 år sen som jag sålde efter ett år och köpte en Rolex explorer 2:a med vit tavla som jag är såååå nöjd med. Inser nu att klocka på armen betyder en mängd saker förutom tidsavläsning och ett gött intresse. På intervallpassen använder jag jag fortfarande "gamla" Seikon som funkar trotts många mils stakpass på hård asfalt. Kommer aldrig bli samlare, men väl användare av intressanta ur. Har f.n. som sagt explorern och en submariner o sitter rätt nöjd men… en kronograf hägrar. Kanske en speedmaster el Tudor??? Får väl
via er alla här se vad som skulle kunna funka.
 

Turbo Kungen

Breitling
Hej!

Kan inte räkna mig till helt ny här, har smugit runt knutarna å kollat å läst lite:)

Så dax å presentera sig:

Jag e en kille som har som största intresse å greja med bilar jobbar som supersportbils tekniker! Å så har jag en "verkstad" hemma där jag pillar, servar, bygger om, trimmar, ja alt man kan tänka sig:)

De var en god vän till mig (man kan hitta han här inne) som fick upp mina ögon för klockor!

Hittills har jag samlat på mig åtta ur, flest Seiko:) (e väldigt svag för Pepsi)

Men framtiden är inte skriven så hoppas en dag på å få bära något fint....

Mvh Mika
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Detta är tråden för dig som är ny på klockforumet och vill presentera dig själv och dina klockor.

Hej!

Jag har varit medlem ett tag men aldrig presenterat mig, eller mina klockor. I dagsläget har jag två pärlor - se den bifogade länken - som jag vårdar ömt. Egentligen är jag inget Breitling-fan men deras vintageklockor har en hel del charm. Hur känner ni här för båda dessa pjäser?

När det gäller tycke och smak har jag med åren kommit på att gammalt är roligare än nytt och att jag av någon anledning är svag för kronografer och riktigt schysta läderarmband.

Hoppas att vi hörs en hel del framöver!
//Rasmus

http://www.kingmagazine.se/bloggar/klockbloggen/20130111/dubbelt-upp
 

Magnus Karlsson

Breitling
Ny medlem här... Kul att lära sig mer om klockor och klockrelaterade prylar...

Är 38år från Göteborg
Glad klockamatör som har haft lite Seikos och enklare klockor men kikat lite åt Omega och Heuer hållet på detta forum , mycket snyggt finns det..

Tack och hoppas på endel kul tid här!
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Tjenare,

36 bast från Stockholm.

Köpte min första klocka (Omega Seamaster Chrono) 99 och sedan gick det utför...
Har hängt på TTT sedan ca 2001 och en drös andra internationella klockforum sedan dess.

Har väl trappat ner lite i min köpmani (har väl haft flertalet exemplar av alla sportrolexar genom åren) och koncentrar mig nuförtiden mest på vintage Rolex. Har som tur(?) är en fru som supporterar min hobby (så länge jag inte säljer något hon vill använda samt att hon rätt ofta skakar på huvudet åt alla böcker/tidningar/lådor som ligger och dräller i lägenheten).

Håller på och försöka "komma in i post:andet" igen efter en svacka då jag mest lurk:at.

Skål för 2014!
1665_zpse2c3e3a3.jpg
 
Hej.

Mit navn er Mikkel Loft og jeg bor med min hustru og vores hund lidt uden for København.
Har været ur interesseret i et par år nu og har haft et Sinn U1 siden dengang. Jeg er pt ude efter IWC 3536 eller 3227 hvilket har først mig til dette forum. Jeg fandt jeres forum igennem det danske urdebatten.dk.

Håber i alle havde en god jul og et godt nytår =)
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Har varit här ett tag men mestadels läst men en liten presentation skadar ju inte. Har ett ganska stort klockintresse och lite koll men långt ifrån expert på området. Har alltid gillat klockor men det dröjde ett tag innan man gav sig in i träsket. Är 30 år och haft kvalitetsklockor i ett antal år. Är väl här för att få mer kunskap och för framtida klockköp.

Har haft:
Omega Planet Ocean
Omega Planet Ocean Liquidmetal (grymt trevlig klocka i en upplaga på 1948st). Ångrar nästan att man sålt den.
Breitling Superocean II
Tag Heuer Carrera
Rolex Yach-Master 16622.
 

Icaras

Rolex
Hej.

Mit navn er Mikkel Loft og jeg bor med min hustru og vores hund lidt uden for København.
Har været ur interesseret i et par år nu og har haft et Sinn U1 siden dengang. Jeg er pt ude efter IWC 3536 eller 3227 hvilket har først mig til dette forum. Jeg fandt jeres forum igennem det danske urdebatten.dk.

Håber i alle havde en god jul og et godt nytår =)
Har helt missat att det finns ett danskt klockforum :) ska titta in någon gång. Välkommen!
 
Topp