• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kairo

Panerai
Välkommen alla nya! :)

Alla ni lurkers där ute, bli medlem och pressentera er :D!

Tjena,
Hängt här ett tag, reggade mig nyss. Har haft ett intresse för klockor sedan ca ett och ett halvt år tillbaka. Äger idag inga nämnvärda pjäser, men hoppas på att utöka min samling något till våren. Studerar för tillfället.
 

vlm1978

Cartier
Tjo!

Varit aktiv läsande medlem ett tag. Har också hunnit med ett klockköp, men inte förrän nu gjort ett inlägg i denna tråd. Ett härligt nördigt forum som jag fortsatt kommer att besöka.
 

psj

Omega
Ny medlem och nya klockor =)

Mitt klockintresse har legat och pyrt ett tag men har nu ökat i aktivitet och i budget :)
Har länge tyckt att det är klockan som är det intressanta, mekaniken, design och historien. Hur andra värderar och tycker rör mig inte nämnvärt, kan man däremot ge förklaringar kring tankesätt, historia m.m. så rör det mig betydligt mer.

Jag har egentligen i dagsläget bara en "riktig" klocka som enligt mig är blytung! utöver det har jag några beaters och svenssonklockor som fungerar fint när inte den tunga passar sig.

Jag har en blogg som sporadiskt uppdateras med bla. foton på klockor men det är framför allt en sida där mina allmänna fotografier visas.

Några klockbilder (jo samtliga är mina) från hemsidan:
IMG_2208_2.jpg


IMG_2204.jpg


IMG_1870.jpg


IMG_1943.jpg


IMG_1437.jpg


Nu får det vara nog :)

Uppdateringar kan komma på www.psj.se
 

Maccan10

Breitling
2-Faktor
Hej,

Det har blivit dags att krypa fram ur skuggorna och presentera sig. Har hängt runt på forumet ett tag men registrerade mig nyligen. Klockintresset började för ett par år sedan, har i dagsläget en Tag Heuer Monaco, en vintage Omega dressare samt en CWC dykare. Det har nu blivit dags att köpa min första Rolex, jag har dock grymt svårt att bestämma mig mellan Sub (14060/M alt 16610) eller GMT (16750, 16700 eller 16710). Det svänger från dag till dag, hoppas kunna få lite hjälp/inspiration genom forumet.

/M
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Ny medlem och nya klockor =)

Mitt klockintresse har legat och pyrt ett tag men har nu ökat i aktivitet och i budget :)
Har länge tyckt att det är klockan som är det intressanta, mekaniken, design och historien. Hur andra värderar och tycker rör mig inte nämnvärt, kan man däremot ge förklaringar kring tankesätt, historia m.m. så rör det mig betydligt mer.

Jag har egentligen i dagsläget bara en "riktig" klocka som enligt mig är blytung! utöver det har jag några beaters och svenssonklockor som fungerar fint när inte den tunga passar sig.

Jag har en blogg som sporadiskt uppdateras med bla. foton på klockor men det är framför allt en sida där mina allmänna fotografier visas.

Några klockbilder (jo samtliga är mina) från hemsidan:

Nu får det vara nog :)

Uppdateringar kan komma på www.psj.se

Imponerande fina bilder! Välkommen och mer av samma sort!
 
  • Like
Reactions: psj
Hallå alla klockfantaster!

Blev medlem här ganska nyligen då jag vill utöka mitt kontaktnät och lära mig mer om klockor, något som jag sedan många år tillbaka haft ett intresse av!

Jag är utbildad inom smyckes och ädelstensyrket med fokus på diamanter, men har ett brinnande intresse för klockor dessutom!

Så allt som rör ädelstenar, diamanter, försäljning och gradering med andra ord.

Är det något någon vill veta är det bara att kontakta mig!
 

Dykarsjuk

Omega
Hej!

Lurkat nåt halvår allramax men nu var det regdags. 35-årig tvåbarnsfar ifrån Göteborg vars klockintresse kommit och gått sen liten femåring. Gillar energin och humorn på forumet som jag tycker påminner en del om gamla Dubbes. Känns hemtrevligt på nåt vis:)

Osså telefonskottet!

Städdag idag:(
CFWkCwD.jpg
 

joF

Panerai
Här kommer en lurker som nyligen blivit medlem :)
Kort om mig själv: Jobbar som civilingenjör inom kraftelektronik. Har varit klockintresserad länge men för ca 5 månader sedan började jag snoka runt här på forumet och klockintresset blev kraftigt förstärkt :)
Efter lite undersökning bestämde jag mig för min första dyrklocka, en klocka jag velat ha sedan jag var 17 år. Resultatet:
 
Hej,

Lurkare sen länge på ett systerforum inte långt bort. Köpte min kära Omega PO Xl 2007 och har varit supernöjd med den. Trodde mig vara en OWG men nu har klockdjävulen satt klorna i mig och jag läser allt om Rolex GMT-C :)

Vem vet om det blir ett nytillskott under 2014...

Gillar iden om årsklockor och framförallt till barn. Har en liten grabb på 1.5 år som jag gärna vill genomföra det med.

Tack för ett trevligt och väldigt informativt forum.

/Cristobal
 

Bodén

Panerai
Har som vana att då och då smyga in här och hälsa alla nya medlemmar välkomna, och nu är det dags igen. Så...

Hjärtligt välkomna till Klocksnack alla nya härliga människor.

Vill också skänka en hälsning till er som knegar på med usla löner, likt jag själv. En fin klocka har man alltid råd med, bara viljan är stark! Ni förtjänar det!
Mvh
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Hej,

Lurkare sen länge på ett systerforum inte långt bort. Köpte min kära Omega PO Xl 2007 och har varit supernöjd med den. Trodde mig vara en OWG men nu har klockdjävulen satt klorna i mig och jag läser allt om Rolex GMT-C :)

Vem vet om det blir ett nytillskott under 2014...

Gillar iden om årsklockor och framförallt till barn. Har en liten grabb på 1.5 år som jag gärna vill genomföra det med.

Tack för ett trevligt och väldigt informativt forum.

/Cristobal
Välkommen! lägg nu upp lite fina bilder på dagens kocka:)
 

Zoidfarb

Breitling
Hej allihopa :-D smygit runt här ett tag nu och är väl dags att köra en press. 31 år från Sundsvall, jobbar på en gymnasiesärskolan för ungdomar med autism. Förutom klockor har jag tatueringar som ett stor intresse samt fjällvandring. Har också en poker och whiskey klubb som jag driver med några polare. Lägg där till all sport mellan himmel och jord så har ni mig :-D. Måste säga att detta ett mkt trevligt forum och har redan köpt nån klocka eller två ;-) tack för mig.
 

Suzuki

Breitling
Nyreggad herre här med ett klockintresse som håller sig på en lagom och sund nivå. Har lurkat runt lite i perioder på diverse klockforum tidigare men aldrig varit aktiv själv. Att det blev ändring nu är mycket tack vare detta forumets fantastiska upplägg, både sett till design och användarvänlighet. Riktigt bra gjort! Annars har ju klockforumen en hel del att önska, om man säger så...
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Nyreggad herre här med ett klockintresse som håller sig på en lagom och sund nivå. Har lurkat runt lite i perioder på diverse klockforum tidigare men aldrig varit aktiv själv. Att det blev ändring nu är mycket tack vare detta forumets fantastiska upplägg, både sett till design och användarvänlighet. Riktigt bra gjort! Annars har ju klockforumen en hel del att önska, om man säger så...

Tvivlar starkt på att det finns något forum på hela WWW med den kamratanda som finns här.
Vi hjälper inte bara varandra utan ser även till att stödja BCF.

Välkommen till forumet!

PS. Ditt intresse kommer snart att ha ändrats från "lagom och sunt" till "Vad i helvete ska jag köpa nu?!" :D DS.
 

MarcusT

Breitling
Tja!
Är ny här på forumet också. Registrera mig för ett tag sedan men inte gjort annat än att bevaka några trådar. Bor i Stockholm och tog MSc examen för ett tag sedan, riktigt skönt att börja jobba. Har ett helt klart växande klockintresse, men har också ett stort skointresse. Jobbar hårt nu för att få upp lite kapital för att kunna investera i någon trevlig klocka. Letar efter något i krokarna kring 20k. Just nu ligger både ett gäng rolexklockor varmt om hjärtat men framförallt Breitling Superocean Heritage Black, som jag nyligen upptäckte. Hojta om ni säljer eller vet någon som säljer det ovan nämnda! Tack på förhand!
 
Topp