• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

andheg

Rolex
2-Faktor
Har insett att klockor är som tjejer, jag måste provcykla dom innan jag uttalar mig ordentligt, har blivit väldigt positiv till många klockor irl (och tvärtom också), ser lite rolig ut!
 
Hej

Kim här. Gjorde "misstaget" för ett par år sedan att sälja ett gangsterhalsband, för att köpa en Tag heuer Carrera. Sen en Speedy sen en Tudor bb. Ja ni förstår.
JAG ÄLSKAR DET!!!!
/Kim


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Surgeon

Breitling
Hej, jag presenterade min första riktiga klocka i separat tråd för några dagar sedan. Oris Aquis Date. Sen tidigare har jag en rätt schysst Citizen jag burit i 11 år, när jag tränar har jag min Garmin Forerunner på armen, är väl mer en dator/GPS än en klocka men den visar tiden. Skulle kunna tänka mig en Bratte på väg mot Rolex i framtiden. Med Bratte menar jag någon stilren snygg pilotmodell, inget alltför blingigt. Jag jobbar som kirurg, är just nu föräldraledig med mina 2 kids, bor i NV-skåne. Skidåkning, cykling, vindsurfing och träning i allmänhet är mina andra intressen.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Hej, jag presenterade min första riktiga klocka i separat tråd för några dagar sedan. Oris Aquis Date. Sen tidigare har jag en rätt schysst Citizen jag burit i 11 år, när jag tränar har jag min Garmin Forerunner på armen, är väl mer en dator/GPS än en klocka men den visar tiden. Skulle kunna tänka mig en Bratte på väg mot Rolex i framtiden. Med Bratte menar jag någon stilren snygg pilotmodell, inget alltför blingigt. Jag jobbar som kirurg, är just nu föräldraledig med mina 2 kids, bor i NV-skåne. Skidåkning, cykling, vindsurfing och träning i allmänhet är mina andra intressen.
Välkommen till KS! posta gärna fler bilder i dagens klocka tråden...:)
 

Stensbjerg

Breitling
Goddag til alle herinde.

Jeg har lige i dag lavet en profil herinde, syntes i har et godt og spændende forum
Med ure Som man ikke ser så mange af i den danske ur verden.

Håber det er ok at jeg skriver dansk da mit svenske ikke er for godt,
Kunne ikke finde noget imod det i reglerne for forummet.

Som sagt er jeg fra Danmark er 39 år gammel uddannet mekanikker og
Arbejder i dag inden for service af ejendomme,
Jeg har været urtosse siden jeg var ca 13 år For mig startede det med en Quartz Seiko diver
som jeg stadigvæk bruger som beater i dag, Der startede min fascination for Seiko helt sikkert.

Derfra har jeg været igennem følgende ure
Omega Seamaster Quartz med 2254 layout.
Oris Carlos Coste lim.ed 2000m
JLC Master Compressor Memovox
Rolex Sub 2012 (ny model)
Sinn U1
Seiko Marinemaster SBDX001 (2 gange)

I dag har jeg et Seiko Marinemaster SBDB001,
Sammen med min Seiko beater.

Glæder mig til at følge med herinde.
 

1staR

Omega
Ny på forumet!
Tänkte visa upp en av mina klockor från Omega med allt i original.
Kaliber 601
1969-1970
Kanonskick
Omega mesh armband.

Eventuellt till salu.

078.PNG
bild (2).JPG
 

Icaras

Rolex
Goddag til alle herinde.

Jeg har lige i dag lavet en profil herinde, syntes i har et godt og spændende forum
Med ure Som man ikke ser så mange af i den danske ur verden.

Håber det er ok at jeg skriver dansk da mit svenske ikke er for godt,
Kunne ikke finde noget imod det i reglerne for forummet.

Som sagt er jeg fra Danmark er 39 år gammel uddannet mekanikker og
Arbejder i dag inden for service af ejendomme,
Jeg har været urtosse siden jeg var ca 13 år For mig startede det med en Quartz Seiko diver
som jeg stadigvæk bruger som beater i dag, Der startede min fascination for Seiko helt sikkert.

Derfra har jeg været igennem følgende ure
Omega Seamaster Quartz med 2254 layout.
Oris Carlos Coste lim.ed 2000m
JLC Master Compressor Memovox
Rolex Sub 2012 (ny model)
Sinn U1
Seiko Marinemaster SBDX001 (2 gange)

I dag har jeg et Seiko Marinemaster SBDB001,
Sammen med min Seiko beater.

Glæder mig til at følge med herinde.
Välkommen! Vi har ett par danskar till här och även ett par norrmän :) så det finns nog inga hinder.

Dansk skrift är ju inte allt för svårt att förstå, det tycker i alla fall inte jag som är från Skåne :D
 

Carl Sander

Breitling
Hej på er,

som nybliven medlem får jag väl i enlighet med kutym presentera mig. Är 25, i slutet av juristprogrammet och med siktet inställt på affärsjuridik. Har alltid haft en förkärlek för klockor och köpte min första egna klocka när jag var 9 år efter ett mycket slit med biltvättande, gräsklippning etc. och så har det fortsatt. Har dock fortfarande kvar Certinan:) Har ingen jättesamling men intentionen finns.

Är nu på jakt efter en Sinn 856 UTC- så om någon sitter på en sådan och tröttnat är det bara att höra av sig!
Även Bell & Ross Vintage Br 123/126 är av intresse

// Carl
 

fräsen

Breitling
Hej!

Är helt ny här men forumet verkar seriöst och håller en bra nivå. Har alltid varit intresserad av klockor och har haft några Omega samt Sjöö Sandström, Hamilton under årens lopp. Tills jag plöstsligt en dag blev barnsligt förtjust i lite lagom slitna Rolex. Har idagsläget en Submariner 16800 men jag antar att intresset ökar med deltagandet på denna site ....
 
Näste man till rakning! För inte alls länge sedan visste jag inte ett jota om klockor. Men har väldigt länge burit klocka. En gammal Certina DS quartz, någon slags dykhistoria med räcerambitioner. Sen ville jag ha något mer dressigt med länk, och impulsebayade då hem en seiko automatic quartz från en säljare i Indien. Efter att ha gått till en klockaffär och bett dom byta batteri på den :bag: och därefter äntligen lyckats skaka igång den så lossnade seikomärket demonstrativt på urtavlan och la sig mitt i vägen för sekundvisaren, som inte hade en chans utan lossnade den med till en mysig visarsallad. När jag nu tänke gör ett nytt försök med en ny klocka så gav jag mig fan på att gå till botten med det hela, så som det lätt blir när mig smått autistiska sida får lägga näsan i blöt, och en helt ny värld öppnade sig för mig på diverse forum, bland annat detta. Sjukt mycket "aha, och "åhå", kunde höras från den underläggskalvska våningen under sena vinteraftnar. Det blev en Orient Mako till att börja med, och jag tror ta mig tusan jag är fast!
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Näste man till rakning! För inte alls länge sedan visste jag inte ett jota om klockor. Men har väldigt länge burit klocka. En gammal Certina DS quartz, någon slags dykhistoria med räcerambitioner. Sen ville jag ha något mer dressigt med länk, och impulsebayade då hem en seiko automatic quartz från en säljare i Indien. Efter att ha gått till en klockaffär och bett dom byta batteri på den :bag: och därefter äntligen lyckats skaka igång den så lossnade seikomärket demonstrativt på urtavlan och la sig mitt i vägen för sekundvisaren, som inte hade en chans utan lossnade den med till en mysig visarsallad. När jag nu tänke gör ett nytt försök med en ny klocka så gav jag mig fan på att gå till botten med det hela, så som det lätt blir när mig smått autistiska sida får lägga näsan i blöt, och en helt ny värld öppnade sig för mig på diverse forum, bland annat detta. Sjukt mycket "aha, och "åhå", kunde höras från den underläggskalvska våningen under sena vinteraftnar. Det blev en Orient Mako till att börja med, och jag tror ta mig tusan jag är fast!
Ja det var inte dåligt, men välkommen hit till KS:)
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Halloj!

Är väl dags för även mig att presentera mig. Hör till vett och etikett. Som jag anser mig besitta lite iaf.

Har som många andra här smugit runt i skuggorna i flera månader och bara läst och berikat mina kunskaper innan jag bestämde mig för att signa in.

Jag är 22 år gammal från en stad belägen i mellersta Sverige. Har haft ett stort och genuint klockintresse i ca 1 år nu. Det som är värt att nämnas av samlingen i nuläget är SubC, Sapphire sandwich och en Omega golden egg. Överväger dock att sälja båda snart och införskaffa någon ny cool pjäs.

Tack för mig.
 

PatrikN

Omega
God afton,

Det här med att "smyga runt" de första månaderna ser ut att vara en bekant melodi. Även så var fallet för undertecknad.

Nå väl, hur hamnade jag här? Sprang på en fin herre nere i Barcelona under en arbetsresa för inte så länge sedan och han nämnde om denna underbara plats. Det var någon kille som fixar klockor, man ringer honom och vips så står en Yachtmaster på köksbordet, en bra kontakt helt enkelt enligt honom. Ja ni förstår, herrn i fråga som jag förde denna diskussion med var givetvis en säljare. Inget illa om säljare, livnär mig själv genom detta fenomenala yrke men antar att ni får en bättre bild av intensiteten i vår diskussion :)

Slutsnackat, väl hemma så upprättade jag ett användarnamn och vips så var jag i farten med det berömda "smygandet". Nu då jag väl kommit upp på mina bara ben så är rädslan enorm hur detta kommer att sluta? Fick tummen ur och köpte en Omega 2639:a av Macgyver här på forumet, nu pågår förhandlingar om en Datejust (1601). Allt detta inom loppet av några dagar, tur att damen är bortrest...

Nå väl, jag vill ta tillfället i akt och tacka för det fantastiskt rika innehållet och gästvänligheten som jag sett under mitt tidigare nämnda "smygande"! Förhoppningsvis så kan jag tillföra något vid rätt tillfälle.

Trevlig fortsättning på kvällen!

/Patrik

P.S. Nu går jag ner till hotellbaren, kollegan vill köpa min Omega...
 

Galaxy

Rolex
Hej, jag presenterade min första riktiga klocka i separat tråd för några dagar sedan. Oris Aquis Date. Sen tidigare har jag en rätt schysst Citizen jag burit i 11 år, när jag tränar har jag min Garmin Forerunner på armen, är väl mer en dator/GPS än en klocka men den visar tiden. Skulle kunna tänka mig en Bratte på väg mot Rolex i framtiden. Med Bratte menar jag någon stilren snygg pilotmodell, inget alltför blingigt. Jag jobbar som kirurg, är just nu föräldraledig med mina 2 kids, bor i NV-skåne. Skidåkning, cykling, vindsurfing och träning i allmänhet är mina andra intressen.


Välkommen, häftigt yrke! Förhoppningvis blir vi kollegor (eller delar i alla fall yrke) i framtiden om min utbildning går som jag hoppas den ska :)
 

Smolkey

Breitling
Hej

Jag är 41 år gammal och har länge tyckt att ett armbandsur är helt onödigt. Men med åldern kommer visheten och visst tusan är jag i behov av en klocka. Jag har en gammal Eterna Monterey som jag köpte vid ett svagt ögonblick ca 2003 tror jag.

Hur som helst så är det dags för nästa inköp.

Jag kikar på antingen en IWC MK XVI eller en Rolex Explorer 1.

Vi skall se var det landar, det känns som jag har en del att läsa på när det gäller klockor. Jag kan väldigt lite, men det skall jag råda bot på.

Explorer 1 med läderarmband känns inte helt fel:

7984430968_0668a74f45_c.jpg
 

Bob Bryant

Breitling
Godafton
Ny på forumet, ingen "finsmakare" när det gäller klockor men med ett stort intresse.
Sitter för närvarande på följande:
Kostymklockan: Rolex Seamaster Deville, sent 50 tal, Nattlampan: Traser Navy Seals navigator (inte lika gammal), Vardagsklockan: Seiko dykare. Sen ligger det väl någon Zenith och något annat i källaren.....

Är grymt imponerad av forumet, både klockor, expertis men framförallt, en osedvanligt god ton i inläggen!

Skulle gärna införskaffa en Lum-Tec eller liknande, köpa eller byta. Får se vad jag hittar.
 

sandra

Breitling
Hej alla fina klockälskare!
Jag är alldeles ny här och det hela började med att jag började leta efter en klocka till min pojkväns 30-års dag (ännu inte hittat någon). Hamnade tillslut här och blev helt fast i att läsa om och titta på alla fina klockor. Insåg på en gång att det här är ju riktigt kul och nu vill jag även köpa en fin klocka till mig själv:) Som ni hör så är jag riktigt grön på ämnet men jag läser och läser och lär mig en massa! Otroligt fint och bra forum ni har! Helt fantastiskt kunniga ni är också!
Då vet ni lite om hur jag hamnade här och som sagt så har jag ännu inte hittat det jag söker....
Det jag först letade efter var en Omega Seamaster Vintage, typ 60-tal, men har ju såklart sett massa mer fint. Någon som har något tips? Eller kanske har nåt liknande till salu?
Återigen, superkul att ha hittat hit!
Sandra
 
Topp