• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround: Makara Octopus!

Ako

Rolex
2-Faktor
1 David
2 Julledoc
3 hollow123
4 Marcus uggla
5 Aboynamedsue
6 andheg
7 Aquaracer2
8 frere
9 jabla
10 Kejsaren
11 JaTack
12 Mforce
13 cultshit
14 JoberMan (tog över "V" AKA Magnus-Sthlm plats)
15 meo_swe
16 WilhelmV
17 RicVin
18 Compiss
19 Ricrob
20 Onelund


Jag tänker antingen random slumpgenerator eller så erbjöd sig frugan att göra massa små lappar så kan jag filma när vi drar ur någon passande hatt :p Nu när jag tänker efter tror jag Morsan och Farsan har en tombola :D
Jag är med med, tror det var freres plats jag tog.....
 

Ricrob

Patek
Shit, jag har ju glömt posta feedback på klockan i fråga!

Jag hade klumpen några dagar för ett par veckor sedan och här är mina känslor; Bra saker: Kul med en "egen" design och lite ballt formspråk. Den känns lite som ngt Batman skulle kunna ha på armen nör han gasar runt i sin sportiga pansarvagn! :) Den är stor, tung och fet, inget snack om det. Gummit kändes helt ok, lite sladdrigt men det gör det följsamt och skönt och snyggt designat.
Mindre bra saker: Tavlans färg kändes cool till en början men kanske inte helt 100 efter ett tag live. Vassa kanter, både på boetten (mindre viktigt) och på spännet, vilket skar in i handleden och var oskönt. Vridringen är på tok för oprecis, en vridring ska vara distinkt och fast, inte glappa flera mm och snurra allmänt löst, det var det mest negativa med klockan imho.

Sammanfattningsvis en ball klocka och ett kul alternativ i micro-segmentet sub 5k men även en klocka som skulle behöva finslipas lite till.

image.jpg
image.jpg
image.jpg


Tack för väl genomförd passaround och lycka till alla medverkande!
 

nydde

Omega
Jag har fixat en tombola :D Kommer filma hela förloppet så får vi en kul film. Det var tanken. Alt slumpgenerator på någon hemsida om folk tycker det är bättre
 
Topp