• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround: Makara Octopus!

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Nu är Makaran på väg till Onelund. Någon närmare presentation/recension är väl onödigt vid det här laget. Jag tänkte i stället bjuda på en liten bildkavalkad för att visa vad vi hittat på under den gångna veckan, Makaran och jag.

En första bild i tisdagskväll när Ricrob varit förbi och lämnat av den.


Handledsskott.




Vi drack öl i onsdags efter jobbet, Makaran och jag. Har för mig att det är St Eriks IPA i glaset.


Vi lagade råbiff tillsammans.


Vi har tränat ihop några gånger under veckan. I torsdags var det knäböj, marklyft, rodd och axelpress.


Lagat ljummen kycklingsallad har vi hunnit med.


Med stekt halloumi. Gott som fan.


En panna rödpang eller två har vi dragit i oss.


Träffat andra klockor har vi gjort.


Fixat mojitos frampå nattkröken i ett ostädat kök.


Hängt i klocklådor.


Åkt tunnelbana.


Köpt fotoböcker.


Pinkat på krogen.


Och druckit drinkar.


Pelikans överdjävligt goda köttbullar har vi också hunnit med.


I dag efter jobbet sa vi adjö. Avsked går ju alltid lite i moll, men vi var båda ändå mycket nöjda med våra dagar tillsammans.

Trevlig kväll önskar
JoberMan och MakaRan
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Bra sammanfattning!
Vi kanske skulle summera allt klockan varit med om under passaroundtiden även om det kommer att sänka andrahandsvärdet. :)

he he
Pulp-Fiction-Gold-Watch.jpg
 

meo_swe

Audemars
JoberMan köttbullarna på Pelikan är överjävla trevliga!

Vågar vi göra en summering? Jag är rädd att klockan både fått doppa och röra fler penisar än vad jag tycker är ok..:hilarious:
 

Onelund

Rolex
Tror jag är rätt nöjd med klumpen så det passar väl bra nu till helgen att lotta ut grisen, för det tycker jag den är, stor och otympligare än de flesta andra klockorna jag ägt, kan möjligtvis jämför otympligheten med Oris Pro Divern som finns inlåst och snudd på bortglömd.

Tror med tiden att patinan kommer få denna att växa ytterligare, den är cool, gummistrapet är som många andra skrivit riktigt kasst, alldeles för mjukt o slirigt, likaså bezeln, men det kanske kommer en fix till den nya ägaren.

Thats it

Lite random bilder nedan.


Vi har åkt bil
rYRoqQd.jpg


Gått promenader o pekat på renoveringshuset (fan nu laddade jag upp fel bild och orkar inte byta)
ei5rExF.jpg


Tittat till kossor, och styrt upp mjukvara till fodercontroller
zXmdg7L.jpg


Blivit slickade på
UvdF9Na.jpg


Installerat Debian (hade hoppats lumen skulle vara bättre faktiskt
Jedeprn.jpg


Kört mera bil
tx0SZDS.jpg


Och grillat kycklingfileer
faL68Bh.jpg


Läst trist dokumentation
jitwPII.jpg


Kelat med lite vintagedinkor, och vinkat hejdå (kanske)
TAkR2LN.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tror jag är rätt nöjd med klumpen så det passar väl bra nu till helgen att lotta ut grisen, för det tycker jag den är, stor och otympligare än de flesta andra klockorna jag ägt, kan möjligtvis jämför otympligheten med Oris Pro Divern som finns inlåst och snudd på bortglömd.

Tror med tiden att patinan kommer få denna att växa ytterligare, den är cool, gummistrapet är som många andra skrivit riktigt kasst, alldeles för mjukt o slirigt, likaså bezeln, men det kanske kommer en fix till den nya ägaren.

Thats it

Lite random bilder nedan.


Vi har åkt bil
rYRoqQd.jpg


Gått promenader o pekat på renoveringshuset (fan nu laddade jag upp fel bild och orkar inte byta)
ei5rExF.jpg


Tittat till kossor, och styrt upp mjukvara till fodercontroller
zXmdg7L.jpg


Blivit slickade på
UvdF9Na.jpg


Installerat Debian (hade hoppats lumen skulle vara bättre faktiskt
Jedeprn.jpg


Kört mera bil
tx0SZDS.jpg


Och grillat kycklingfileer
faL68Bh.jpg


Läst trist dokumentation
jitwPII.jpg


Kelat med lite vintagedinkor, och vinkat hejdå (kanske)
TAkR2LN.jpg

Kul att se att det inte bara är jag som har patinerat den med djursaliv! :)

Måste ge dig en komplimang, den vintagesamlingen är väldigt mysig! Din Tressa till vänster om Makaran är en riktig höjdare :)
 

nydde

Omega
1 David
2 Julledoc
3 hollow123
4 Marcus uggla
5 Aboynamedsue
6 andheg
7 Aquaracer2
8 frere
9 jabla
10 Kejsaren
11 JaTack
12 Mforce
13 cultshit
14 JoberMan (tog över "V" AKA Magnus-Sthlm plats)
15 meo_swe
16 WilhelmV
17 RicVin
18 Compiss
19 Ricrob
20 Onelund


Jag tänker antingen random slumpgenerator eller så erbjöd sig frugan att göra massa små lappar så kan jag filma när vi drar ur någon passande hatt :p Nu när jag tänker efter tror jag Morsan och Farsan har en tombola :D
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Annars tycker jag helt enkelt vi kan bestämma ett nummer.
Ehhh.... nummer 12 tycker jag blir bra. [emoji12]
 
Topp