• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saker som gör er glada i vardagen

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag letade efter ett annat foto när jag hittade de här, en stor umbramålad kanin i trä, Engelbrekt ser lite orolig där han stå på sitt podium oavsett om det är Open Art eller inte. Jag blir glad av konst som leker med barnasinnet.

Stefans Iphone4 559.jpg
Stefans Iphone4 568.jpg
Stefans Iphone4 569.jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Våra kvinnliga soldater och officerare. Blir less på alla kommentarer som kommer så fort en kvinnlig soldat/officerare visas i ett inlägg på Försvarsmaktens Instagram, fullt av gamla sura ölmage-gubbar, MÖP:ar och ungdomar som tycker det är coolt att se ner på tjejer när de själva inte gjort något liknande.

Vi hade tre kvinnor i min pluton under lumpen och de var bland de absolut bästa soldaterna i plutonen. De kämpade som fan, var extremt engagerade och lyfte humöret på hela plutonen ute i fält. Under lumpen gjorde kvinnorna mig glad i vardagen. Riktiga krigare.

Och till slut en bra bild som Försvarsmakten la ut (förmodligen för att driva med dessa idioter) :)
d3740296bb9aa57a869e9dfb02c3a805.png
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Våra kvinnliga soldater och officerare. Blir less på alla kommentarer som kommer så fort en kvinnlig soldat/officerare visas i ett inlägg på Försvarsmaktens Instagram, fullt av gamla sura ölmage-gubbar, MÖP:ar och ungdomar som tycker det är coolt att se ner på tjejer när de själva inte gjort något liknande.

Vi hade tre kvinnor i min pluton under lumpen och de var bland de absolut bästa soldaterna i plutonen. De kämpade som fan, var extremt engagerade och lyfte humöret på hela plutonen ute i fält. Under lumpen gjorde kvinnorna mig glad i vardagen. Riktiga krigare.

Och till slut en bra bild som Försvarsmakten la ut (förmodligen för att driva med dessa idioter) :)
d3740296bb9aa57a869e9dfb02c3a805.png
Sveriges svar på Peshmerga.
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
När jag får det bekräftat att jag besitter mer vett och etikett än vad jag kunde hoppas på.


Alltså, vad är det för fel på folk lol
haha, säkert samma typ av personer som tränger sig före vid boardingen också. :)
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
När jag får det bekräftat att jag besitter mer vett och etikett än vad jag kunde hoppas på.


Alltså, vad är det för fel på folk lol

Ett glädjeämne i vardagen är att man inte lockas utsätta sig för folk i kollektivtrafik. :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Folk som erbjuder sig att avvika från högerregeln. Men det beror nog oftast på att de är lite förvirrade kring vilket regelverk som gäller på vägen de kör på. Gärna kommer de från en smalare väg och tror att de har väjningsplikt mot t ex mig som är på den bredare vägen. :)
 

feffe79

Cartier
Folk som erbjuder sig att avvika från högerregeln. Men det beror nog oftast på att de är lite förvirrade kring vilket regelverk som gäller på vägen de kör på. Gärna kommer de från en smalare väg och tror att de har väjningsplikt mot t ex mig som är på den bredare vägen. :)
Klassiker. Det verkar finnas en oskriven regel att den som kör på en bredare väg inte behöver ta hänsyn till högerregeln.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Klassiker. Det verkar finnas en oskriven regel att den som kör på en bredare väg inte behöver ta hänsyn till högerregeln.
Om du vänder på det så säger den oskrivna regeln att du inte kör först om du kommer från en mindre väg. Typisk orsak till olyckor när den oskrivna regeln är mer vedertagen än det man får lära sig på körskolan. När jag tog körkort i slutet av 70-talet talades det allmänt om att körskolan är en sak, verkligheten en annan så jag kör aldrig ut på en större väg och hävdar högerregeln för jag utgår ifrån att den som kommer på den större vägen är skolad på samma sätt. Det är lite otäckt att det gamla "folkvettet" är så seglivat.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Om du vänder på det så säger den oskrivna regeln att du inte kör först om du kommer från en mindre väg. Typisk orsak till olyckor när den oskrivna regeln är mer vedertagen än det man får lära sig på körskolan. När jag tog körkort i slutet av 70-talet talades det allmänt om att körskolan är en sak, verkligheten en annan så jag kör aldrig ut på en större väg och hävdar högerregeln för jag utgår ifrån att den som kommer på den större vägen är skolad på samma sätt. Det är lite otäckt att det gamla "folkvettet" är så seglivat.


Visst är det så. Tyvärr. Jag försöker dock ofta hävda min rätt (kör alltid defensivt) för om vi låter de oskrivna reglerna trumfa de lagstadgade blir det väldigt problematiskt.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Klassiker. Det verkar finnas en oskriven regel att den som kör på en bredare väg inte behöver ta hänsyn till högerregeln.

När jag tog handledarkursen passade jag på att fråga instruktören hur man ska gå tillväga om en bilist tror att han ska väja för mig i en korsning där högerregeln tillämpas. Han sa att jag alltid måste stanna och vänta tills han förstår att han ska köra. >Tillämpade detta givetvis och får sura reaktioner från folk som är bakom mig. ^^
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Orädda människor som vågar ta ställning gör mig glad. Bra att den svenska författaren Gui Minhai, som sitter oskyldigt dömd i Kina inte glöms bort.

 
Senast ändrad:

FilipF

Vacheron
2-Faktor
När man hittat ett nytt ämne.
Spenderat OTALIGA timmar att inta fakta.
Prata med människor, debatterat på forum.
Läst ännu mer om kring ämnen som indirekt påverkar det.
Börjat förstå hur saker hänger ihop.
Läst ytterligare ännu mer.
Jämfört metoder, processen, material, resultat.
Fattat informerade beslut.
Kunnat ha en vettig givande dialog med tillverkaren.
Väntat i månader.
Äntligen fått hem sin nya custum kökskniv
och den är precis så bra som man föreställt sig!
959D4E35-0459-4D66-8538-61DAC0E90BA3.jpeg

Något jag kan kan använda varje dag. Optimerad efter mina behov, värderingar och preferenser. Något som ger mig ytterligare glädje när jag gör en annan sak jag verkligen uppskattar, laga mat till personer jag bryr mig om.

Man kanske ska försöka vara mindre materialis (sa han på ett forum avsett för den en lyxprodukt) men om det är något som gör mig glad att göra något jag älskar, laga mat, så är det banmig värt det!
 
Topp