• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om MR-G - Värt det?

Derix

Patek
2-Faktor
Fortfarande värt det.
F693E6CD-1A04-4292-91B5-6B35961F925D.jpeg
 

Cauchy_Euler

Breitling
Av ren nyfikenhet, vad är det för prisspann man bör sikta in sig på för en begagnad MRG? Lång historia kort; införskaffade för en tid sedan en MTG b1000, men kan inte sluta tänka på hur det skulle vara att äga en MRG. Kan dock—för tillfället—inte rättfärdiga prislappen för en ny…
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Av ren nyfikenhet, vad är det för prisspann man bör sikta in sig på för en begagnad MRG? Lång historia kort; införskaffade för en tid sedan en MTG b1000, men kan inte sluta tänka på hur det skulle vara att äga en MRG. Kan dock—för tillfället—inte rättfärdiga prislappen för en ny…


Det beror på modellen. Äldre modeller, discontinued, t ex MRG G1000 har sålts här på forum för runt 14-15k.
Begagnade MRG G2000, som är den nyare modellen, också discontinued, säljs för runt 20-25 kan jag tänka mig.
De nyaste modellerna vet jag inte vad de kostar som beggade.

MRG är bra grejer för pengarna!
 

Cauchy_Euler

Breitling
Det beror på modellen. Äldre modeller, discontinued, t ex MRG G1000 har sålts här på forum för runt 14-15k.
Begagnade MRG G2000, som är den nyare modellen, också discontinued, säljs för runt 20-25 kan jag tänka mig.
De nyaste modellerna vet jag inte vad de kostar som beggade.

MRG är bra grejer för pengarna!
Tack för svaret! Det är primärt MRG G1000/2000 som är av intresse, så då har jag ett hum om vad jag har att vänta mig.
Nu är det bara att leta efter beggade MRG’s :D
 
S

stewart

Guest
Vet någon om det finns gummi att köpa till
MR-G B1000D 1A,isåfall var.

 

Bilagor

  • 4C1142A5-B203-40B1-85A6-E8A167386E6F.png
    4C1142A5-B203-40B1-85A6-E8A167386E6F.png
    385.3 KB · Visningar: 8

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ni som kör Mr-G, vilka funktioner värdesätter ni högst, alltså inte det estetiska? Jag funderar på de olika synkningsmetoderna, GPS, RC, Bt.
Jag tyckte det var väldigt smidigt med GPS då jag hade Astron, men saknade att ha larm/tidtagning. Samtidigt är det ju en nättare klocka än Mr-G...
Den minsta med endast Bt känns väl lite snikig i förhållande till de andra. Samtidigt verkar GPS vara lite på upphällningen vs Bt.
Släng gärna in era funderingar, tippa mig i rätt riktning ;)
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Ni som kör Mr-G, vilka funktioner värdesätter ni högst, alltså inte det estetiska? Jag funderar på de olika synkningsmetoderna, GPS, RC, Bt.
Jag tyckte det var väldigt smidigt med GPS då jag hade Astron, men saknade att ha larm/tidtagning. Samtidigt är det ju en nättare klocka än Mr-G...
Den minsta med endast Bt känns väl lite snikig i förhållande till de andra. Samtidigt verkar GPS vara lite på upphällningen vs Bt.
Släng gärna in era funderingar, tippa mig i rätt riktning ;)
- Från början var det GPS-funktionen och Hammertone-tekniken som fångade mig. De nyare versionerna utan GPS har jag svårt för, känns som snikversioner för mig. Gillade att resa med GPS-synk och den enkla omställningen mellan tidszoner. De nya "dyra" varianterna är väl rätt extrema till utseendet, mer smycken än klockor tycker jag. Hade nog inte tänkt mig nån mer MR-G, men så kom B5000. Samma modul som de vanliga, men med MR-G finish. Nån GPS får jag inte då, får nöja mig med app-synk, men men ...
Summering: Skall jag tycka nåt, så gå på en "2000" variant med trippelsynk, det är coolaste klockan :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ni som kör Mr-G, vilka funktioner värdesätter ni högst, alltså inte det estetiska? Jag funderar på de olika synkningsmetoderna, GPS, RC, Bt.
Jag tyckte det var väldigt smidigt med GPS då jag hade Astron, men saknade att ha larm/tidtagning. Samtidigt är det ju en nättare klocka än Mr-G...
Den minsta med endast Bt känns väl lite snikig i förhållande till de andra. Samtidigt verkar GPS vara lite på upphällningen vs Bt.
Släng gärna in era funderingar, tippa mig i rätt riktning ;)

Använder inga funktioner på min. För bökigt att läsa av kronograf osv på de små sub dials. Gps är säkert jättebra men de drar mycket batteri så den har jag inaktiverat.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Ni som kör Mr-G, vilka funktioner värdesätter ni högst, alltså inte det estetiska? Jag funderar på de olika synkningsmetoderna, GPS, RC, Bt.
Jag tyckte det var väldigt smidigt med GPS då jag hade Astron, men saknade att ha larm/tidtagning. Samtidigt är det ju en nättare klocka än Mr-G...
Den minsta med endast Bt känns väl lite snikig i förhållande till de andra. Samtidigt verkar GPS vara lite på upphällningen vs Bt.
Släng gärna in era funderingar, tippa mig i rätt riktning ;)
Jag håller med @spammerstakeahike Funktionerna fyller inte så stor funktion när man ska försöka avläsa informationen på små subdials. Dessutom är det rätt så bökigt att ställa in timer och alarm, men världstidsfunktionen funkade bra. Jag hade två G-1000 eftersom jag tycker att de är snyggast men faktum är att de var svåra att avläsa med mina åldrande ögon. Idag hade jag nog satsat på en MR-G fyrkant eller en 2000 modell eftersom de fortfarande har GPS-synk vilket är coolt samt att de har en renare urtavla. En annan positiv sak med MR-G är att sekundvisaren alltid prickar index, i alla fall de två jag har ägt.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag håller med @spammerstakeahike Funktionerna fyller inte så stor funktion när man ska försöka avläsa informationen på små subdials. Dessutom är det rätt så bökigt att ställa in timer och alarm, men världstidsfunktionen funkade bra. Jag hade två G-1000 eftersom jag tycker att de är snyggast men faktum är att de var svåra att avläsa med mina åldrande ögon. Idag hade jag nog satsat på en MR-G fyrkant eller en 2000 modell eftersom de fortfarande har GPS-synk vilket är coolt samt att de har en renare urtavla. En annan positiv sak med MR-G är att sekundvisaren alltid prickar index, i alla fall de två jag har ägt.
Har inte Mr-G app? Då kan man ju göra inställningarna den vägen
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Har inte Mr-G app? Då kan man ju göra inställningarna den vägen


Jo men jag är nog lat. Tycker det är bökigt det med. Måste först aktivera blåtanden på luren. Aktivera animationer på telefonen för att appen ens ska öppna. Sen måste man hålla in klockans knapp i några sekunder för blåtand synk. Sen tar det åtskilliga sekunder för att appen bekräftar blåtand connect och då kan jag komma åt inställningar. Så nä jag öppnar nästan aldrig appen heller :)
 
Topp