• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om MR-G - Värt det?

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jo men jag är nog lat. Tycker det är bökigt det med. Måste först aktivera blåtanden på luren. Aktivera animationer på telefonen för att appen ens ska öppna. Sen måste man hålla in klockans knapp i några sekunder för blåtand synk. Sen tar det åtskilliga sekunder för att appen bekräftar blåtand connect och då kan jag komma åt inställningar. Så nä jag öppnar nästan aldrig appen heller :)
Så för dig är det mest det estetiska som tilltalar? Jag velar lite mellan en Citizen med GPS och någon MrG modell, då mest för det estetiska, men jag vill ju ha funktioner man använder. Bara Bt känns dock lite väl tråkigt. Då måste man ju synka mot telefonen
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Så för dig är det mest det estetiska som tilltalar? Jag velar lite mellan en Citizen med GPS och någon MrG modell, då mest för det estetiska, men jag vill ju ha funktioner man använder. Bara Bt känns dock lite väl tråkigt. Då måste man ju synka mot telefonen


O ja. Tidtagning och sånt är extra lull som kan vara bra att ha men det estetiska är absolut det som avgjorde mitt köp.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Tror de flesta redan sett den i GShock-tråden, men för säkerhets skull får den vara med här också, MRG B5000B. Hämtade den på Klockmaster Globen för ett par dagar sen och sedan har den suttit på handleden. Ny App för synkning även om modulen har samma funktioner som de tidigare i 5000-serien. DLC-belagd titanlegering i boett och länk samt nån ”ny” (Co/Cr) legering i bezel.
Värd priset, tja, vilken premiumklocka är det? För mig är den uppenbarligen det i alla fall 🙂 ❤️

1D7CC788-A6E2-48B1-B8C3-065DD0939BBA.jpeg
 
Senast ändrad:
Tror de flesta redan sett den i GShock-tråden, men för säkerhets skull får den vara med här också, MRG B5000B. Hämtade den på Klockmaster Globen för ett par dagar sen och sedan har den suttit på handleden. Ny App för synkning även om modulen har samma funktioner som de tidigare i 5000-serien. DLC-belagd titanlegering i boett och länk samt nån ”ny” legering i bezel.
Värd priset, tja, vilken premiumklocka är det? För mig är den uppenbarligen det i alla fall 🙂 ❤️

1D7CC788-A6E2-48B1-B8C3-065DD0939BBA.jpeg
Respect!
 

Flaan

Omega
Tror de flesta redan sett den i GShock-tråden, men för säkerhets skull får den vara med här också, MRG B5000B. Hämtade den på Klockmaster Globen för ett par dagar sen och sedan har den suttit på handleden. Ny App för synkning även om modulen har samma funktioner som de tidigare i 5000-serien. DLC-belagd titanlegering i boett och länk samt nån ”ny” (Co/Cr) legering i bezel.
Värd priset, tja, vilken premiumklocka är det? För mig är den uppenbarligen det i alla fall 🙂 ❤️
Den är riktigt läcker, vad fick dig att välja B5000B före B5000D, dvs den ljusa metallvarianten? Hade du möjlighet att jämföra båda med egna ögon?
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Den är riktigt läcker, vad fick dig att välja B5000B före B5000D, dvs den ljusa metallvarianten? Hade du möjlighet att jämföra båda med egna ögon?
- Hade inte möjlighet att välja, den här var vad Klockmaster Globen kunde leverera. Just nu är den andra restnoterad, men jag får ett samtal när/om den kommer. Skulle gärna vilja ha båda om klockkontot tillåter det framöver 🙂
 

Flaan

Omega
- Hade inte möjlighet att välja, den här var vad Klockmaster Globen kunde leverera. Just nu är den andra restnoterad, men jag får ett samtal när/om den kommer. Skulle gärna vilja ha båda om klockkontot tillåter det framöver 🙂
Låter onekligen som ett gott betyg för modellen :)
Du har möjligen redan skrivit det någonstans men vad är det kortfattat du uppskattar mest med den?
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Låter onekligen som ett gott betyg för modellen :)
Du har möjligen redan skrivit det någonstans men vad är det kortfattat du uppskattar mest med den?
- Att bära en klocka som är gjord med så mycket omsorg i detaljer och dessutom gillar jag att ha klockor som avviker lite från det vanliga. Jag blir glad av att ha den här på handleden även om det inte blir så ofta.
Sedan är den oerhört bekväm också 🙂
 

Mymmy

Breitling
Tror de flesta redan sett den i GShock-tråden, men för säkerhets skull får den vara med här också, MRG B5000B. Hämtade den på Klockmaster Globen för ett par dagar sen och sedan har den suttit på handleden. Ny App för synkning även om modulen har samma funktioner som de tidigare i 5000-serien. DLC-belagd titanlegering i boett och länk samt nån ”ny” (Co/Cr) legering i bezel.
Värd priset, tja, vilken premiumklocka är det? För mig är den uppenbarligen det i alla fall 🙂 ❤️

1D7CC788-A6E2-48B1-B8C3-065DD0939BBA.jpeg
Alltså det här är nog en av mina drömklockor, priser är bara allt för saftigt :D Får nöja mig med min B5000MB tills vidare
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Snart en vecka med nykomlingen nu. Svante (Klockmaster Globen) ringde och berättade att han fått hem en MRG-B5000D till mig och då var det ju bara att sätta sig i bilen. Har väntat otåligt på den, den svarta (MRG-B5000B) köpte jag där för ungefär ett halvår sen.
Just nu är det kul att jämföra dem, de är ju både lika och olika 🙂

2169AAE6-940E-4BCF-BFF6-DF28A975563E.jpeg
 
Snart en vecka med nykomlingen nu. Svante (Klockmaster Globen) ringde och berättade att han fått hem en MRG-B5000D till mig och då var det ju bara att sätta sig i bilen. Har väntat otåligt på den, den svarta (MRG-B5000B) köpte jag där för ungefär ett halvår sen.
Just nu är det kul att jämföra dem, de är ju både lika och olika 🙂

2169AAE6-940E-4BCF-BFF6-DF28A975563E.jpeg
Fan va coolt
 
Topp