• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

manekin

Omega
Vad kan man begära för en Omega 2264.50 i superskick (kanske polerad under service?).
Inga märken/repor i glas, bezel, finns eventuellt någon hairline på spännet.
- Quartzverket bytt på försäkringsjobb hos Rob E (kvitto finns)
- ingen box, papper el. cert, dock ett äkthetsbevis från Rob E
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad betala för en Omega Seamaster 60 med blå tavla och ring, bra skick, med originallänk? Allt original.

Ping typ Ariste och Aurum ... ;)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Vad betala för en Omega Seamaster 60 med blå tavla och ring, bra skick, med originallänk? Allt original.

Ping typ Ariste och Aurum ... ;)
Inte en susnng, såg en som fick $300 "bara" för en bakelitbezel till 166.062:an så använd den kända formeln bezel-2-complete-ration vilket ger dig ett värde på cirka $1200...;)
Skämt åtsido, kolla med tdn-dk som kan Omega eller Donkii som scannar klockobjekt på daglig basis...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte en susnng, såg en som fick $300 "bara" för en bakelitbezel till 166.062:an så använd den kända formeln bezel-2-complete-ration vilket ger dig ett värde på cirka $1200...;)
Skämt åtsido, kolla med tdn-dk som kan Omega eller Donkii som scannar klockobjekt på daglig basis...


Tack, ligger minst en på c24 för typ $1000, fast den är utan länk. Forskar vidare. :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Var är ett rimligt pris vid försäljning för: https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-2-16570-mot-datejust-116200.35644/

Explorer 2 16570, inga tillbehör, 1991, fint skick, ingen länk - sitter på Rubber B med viklås (no name).

Det har ju gått några med länk en bra bit söder om 30 här på KS.
Den här gick i höstas, nyservad med länk:

https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-2-16570-prisbump-27k.30250/

Dra av vad det kostar att köpa en bra länk, sälj b-gummit för sig kanske.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tycker det är alldeles för få svar i denna tråden och även om jag inte följt utvecklingen på modellerna under den senaste månaden så bidrar jag med vad som enligt mig är ett rimligt annonspris förutsatt att samtliga är fullset:

1. 37 tkr
2. 32 tkr
3. 28 tkr
Är samtliga fullset så tror jag det är möjligt att lägga på en liten peng till, med tanke på att även beg priser börjar röra sig efter höjningen.
 

JohanHLM

Rolex
Är samtliga fullset så tror jag det är möjligt att lägga på en liten peng till, med tanke på att även beg priser börjar röra sig efter höjningen.
Mina prisuppgifter är framtagna ur en väldigt avancerad matematisk formel så det kan ha smugit sig in något fel i beräkningen ;)

Precis som du skriver kan det säkert vara så "illa" att priserna är ytterligare något högre. Min uppfattning är att priserna på beg Rolex har ökat markant under de senaste veckorna och övriga märken har inte riktigt hängt med. Tycker priserna på subar har sprungit iväg till en för mig ointressant nivå då det finns så mycket annat roligt för den pengen.
 

JohanHLM

Rolex
Utmanar dig att hitta en enda för 27-30 i hela världen. :)
Vet inte varför jag inbillade mig att det var en senare med vitguldsindex men prisintervallet jag angav avsåg det. Är deg så illa att även de head only ligger över 30k utan länk, historik och tillbehör. Gäller det en 16800 med målade index så är jag fullt medveten om att min angivelse är heltokig :)
 
Topp