• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JohanHLM

Rolex
Utmanar dig att hitta en enda för 27-30 i hela världen. :)
Vet inte varför jag inbillade mig att det var en senare med vitguldsindex men prisintervallet jag angav avsåg det. Är deg så illa att även de head only ligger över 30k utan länk, historik och tillbehör. Gäller det en 16800 med målade index så är jag fullt medveten om att min angivelse är heltokig :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vet inte varför jag inbillade mig att det var en senare med vitguldsindex men prisintervallet jag angav avsåg det. Är deg så illa att även de head only ligger över 30k utan länk, historik och tillbehör. Gäller det en 16800 med målade index så är jag fullt medveten om att min angivelse är heltokig :)

Du är nog minst 5k fel, oavsett tavla.
 

JohanHLM

Rolex
Du är nog minst 5k fel, oavsett tavla.
Som jag skrev lite längre upp har jag inte följt utvecklingen i detalj utan endast sett att priserna har blivit tokigt höga. I höstas gick det att få en sen 16800 alt. 168000 för 30 tkr med länk. Enligt mig är det helt vansinnigt att de numera kostar 35 tkr utan länk, men som vanligt är det marknaden som styr. :)

Edit: Kan tillägga att jag är fullt medveten om dollarns uppgång men tycker inte dess rörelser har haft fullt så stor påverkan tidigare.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Ja, utan länk tänkte jag. 16570 är som det verkar den minst populära sportrollen men jag tycker att 25000 kr är prisvärt utan länk.

Det är det nog, men ändå brukar de försvinna hyfsat snabbt.
I bra nyare skick och Box & papper med sel så kryper de nog till 35, om inte så i vart fall i närheten. Bra skick bara klocka ca 30' och lite till kanske.
 

poormans

Rolex
alla sportklockor verkar har gått upp rejält och jag gissar att det är mkt tack vare en usd på 8,45 kr

de enda sport rolex med länk jag hittar under 30 k är just svarta eller vita explorer II

cheers
christian
 

CLT

Rolex
Vad är ett rimligt pris för.... en Tag Heuer 1000 gold edition. Samma som wolf of wallstreet klockan.
hsq1bEI.jpg
Inte friskt att betala så mycket som man är tvungen att göra. 2000kr känns mer rimligt! ;)
 

JohanHLM

Rolex
Skulle snarare säga 35-40 k head only och 45-50 med länk.
Tjat tjat :)
Som jag skrev tidigare i tråden tänkte jag på en med vitguldsindex men även där har priserna tydligrn sprungit iväg i samband med att dollarn stigit. Eftersom tråden heter "Vad är ett rimligt pris för...?" står jag fast vid mitt första svar :)
Enligt mig finns det betydligt roligare alternativ för 35-40k men givetvis är det marknaden som styr.
 

Max N S

Omega
En 16030 ifrån 81?

image.jpg
image.jpg
image.jpg


Ska enligt förra ägaren varit servad senast förra året. Men inga papper på det.

Såg att en 1601 låg ute för 19.5 här på KS nu, så tänkte bara kolla vad ett pris på denna skulle vara vid försäljning.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En 16030 ifrån 81?

image.jpg
image.jpg
image.jpg


Ska enligt förra ägaren varit servad senast förra året. Men inga papper på det.

Såg att en 1601 låg ute för 19.5 här på KS nu, så tänkte bara kolla vad ett pris på denna skulle vara vid försäljning.
Inga papper= ingen service, förutsatt att du inte känner och litar på säljaren till 100%.
Glöm inte 5000kr prisavdrag för att den haft det där fula armbandet bredvid sig. :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
En 16030 ifrån 81?

image.jpg
image.jpg
image.jpg


Ska enligt förra ägaren varit servad senast förra året. Men inga papper på det.

Såg att en 1601 låg ute för 19.5 här på KS nu, så tänkte bara kolla vad ett pris på denna skulle vara vid försäljning.
Inga papper så kan den vara servad för dig om du känner säljaren, till annan går den nog som oservad.
Troligen får du 17-18 utan större problem, kanske mer men det är ändå "bara" fyrsiffrig ref.
Vet dock att de ligger hyffsat lågt i Sverige jmf m utomlands.

Tror osså du får mer på blocket än här.
 

Max N S

Omega
Inga papper så kan den vara servad för dig om du känner säljaren, till annan går den nog som oservad.
Troligen får du 17-18 utan större problem, kanske mer men det är ändå "bara" fyrsiffrig ref..

Så, 16030 räknas som nån typ av fyrsiffrig ref? Är ju QS på den osv? fattade inte det!
Men okej, då håller jag den utan tvekan iaf :happyhappy:
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
En 16030 ifrån 81?

image.jpg
image.jpg
image.jpg


Ska enligt förra ägaren varit servad senast förra året. Men inga papper på det.

Såg att en 1601 låg ute för 19.5 här på KS nu, så tänkte bara kolla vad ett pris på denna skulle vara vid försäljning.
Ca 19.000 kr skulle jag tro.

Edit: prisläget har gått upp en del senaste året men detta pris tror jag är rimligt. 4 och 5 siffriga ref skiljer inte så mycket i pris, om det inte är nyare 16200 och liknande vi jämför med.
 
Topp