• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag Heuer 2000 proffessional passaround!

Gekk0

Cartier
2-Faktor
Är en sån här jag har. Finns en magnet som snurrar på visarna i tre olika hastigheter. Den plus värme brukar få igång dom flesta quartzare som har stannat.

Screenshot_20231015-123827.png


🙏 Tack, den ska jag testa!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jajamen! Tänkte att jag kunde byta packningar så kan @Scaramanga tvätta boetten och länken samt @JoakimS och @Rikala försöka pilla igång sekundvisaren som inte rör sig :)

Jag har fått igång en stendöd Bulova quartz för några år sedan (efter service), dock tror jag att just kronografsekunden strular, men jag har för mig att jag fuska lite med servicen... 😅
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Ingen aning om hur turlistan ser ut? Har @Tisdag koll? Minns inte heller vad som sas i början?! Är det en vecka var man får testa den? Får gå tillbaka i tråden och se om det skrevs något där.
Det sades nog inget speciellt mer än att innehavaren får i uppdrag att hitta näst på tur, det är väl rättvist om man går i ordning i tråden, men ingen regel. Hur länge man ska ha den är också obestämt, så det kanske är lite löst uppordnat!
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Det sades nog inget speciellt mer än att innehavaren får i uppdrag att hitta näst på tur, det är väl rättvist om man går i ordning i tråden, men ingen regel. Hur länge man ska ha den är också obestämt, så det kanske är lite löst uppordnat!
Låter rimligt. Lite som Viskans Pogue-tråd. Låna en stund, gärna posta lite bilder, pilla med den om man har kunskap (dvs inte jag) och sen skicka vidare. Jag är fortsatt sugen på att testa iaf!
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Det sades nog inget speciellt mer än att innehavaren får i uppdrag att hitta näst på tur, det är väl rättvist om man går i ordning i tråden, men ingen regel. Hur länge man ska ha den är också obestämt, så det kanske är lite löst uppordnat!
Då kollar jag i tråden och ser vem som låg efter mig. Och gällande hur länge man har klockan får ju också vara lite rimligt. Personligen kan jag tycka att 1-2 veckor är ”lagom”

Men som sagt. Jag börjar med att hämta ut den, bär den, pillar lite, postar bilder, lämnar omdöme osv sen hittar jag näst på tur och skickar vidare. Kul tråd och idé @Tisdag
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Då kollar jag i tråden och ser vem som låg efter mig. Och gällande hur länge man har klockan får ju också vara lite rimligt. Personligen kan jag tycka att 1-2 veckor är ”lagom”

Men som sagt. Jag börjar med att hämta ut den, bär den, pillar lite, postar bilder, lämnar omdöme osv sen hittar jag näst på tur och skickar vidare. Kul tråd och idé @Tisdag
Det låter mycket bra, precis så tänkte jag
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Sådär. Då var den uthämtad! Länken passade tyvärr som röven rent ut sagt! Alldeles för liten för min 18,5 cm handled. Och dykförlängningen vill man ju inte ha ute konstant så jag kollade över om jag hade något strap som kunde passa hjälpligt. Hittade ett beiget nato som gifte sig över förväntan. Första intrycket av klockan är att även den är över förväntan. Bärs bra och jag tycker den är snyggare irl än vad jag trodde. Blir en intressant period tillsammans.
IMG_4762.jpeg
IMG_4763.jpeg
IMG_4764.jpeg
IMG_4765.jpeg
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Sådär. Då var den uthämtad! Länken passade tyvärr som röven rent ut sagt! Alldeles för liten för min 18,5 cm handled. Och dykförlängningen vill man ju inte ha ute konstant så jag kollade över om jag hade något strap som kunde passa hjälpligt. Hittade ett beiget nato som gifte sig över förväntan. Första intrycket av klockan är att även den är över förväntan. Bärs bra och jag tycker den är snyggare irl än vad jag trodde. Blir en intressant period tillsammans.
IMG_4762.jpeg
IMG_4763.jpeg
IMG_4764.jpeg
IMG_4765.jpeg
Det är så dumt - har kortat länken för att passa min spinkiga handled och självklart glömt bort var jag lagt bitarna! Sa till Lord Tito också att jag skulle skicka efter dem, men har inte lyckats hitta ännu:confused:

Hoppas de tittar fram snart, kul att du tycker den ser bra ut irl, är många klockor som skiljer sig drastiskt i 3D:)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Det är så dumt - har kortat länken för att passa min spinkiga handled och självklart glömt bort var jag lagt bitarna! Sa till Lord Tito också att jag skulle skicka efter dem, men har inte lyckats hitta ännu:confused:

Hoppas de tittar fram snart, kul att du tycker den ser bra ut irl, är många klockor som skiljer sig drastiskt i 3D:)

Tyckte det fungerade bra med dykarförlängningen om jag ska vara ärlig 😚
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Det är så dumt - har kortat länken för att passa min spinkiga handled och självklart glömt bort var jag lagt bitarna! Sa till Lord Tito också att jag skulle skicka efter dem, men har inte lyckats hitta ännu:confused:

Hoppas de tittar fram snart, kul att du tycker den ser bra ut irl, är många klockor som skiljer sig drastiskt i 3D:)
😬 det är som det är. Klart det hade varit roligt om man kunde justerat länken så den passade bättre. Men när man är med på en gratis passaround ska man inte vara kräsen eller otacksam. Jag är glad att jag får testa lite. Och som sagt, den gör sig bättre på Natot än väntat. Precis som klockan överlag. Jag gillar den verkligen. Enda nackdelen hittills är att läsbarheten är sådär på kvällstid. Ljus tavla med matchande visare är sådär vid lite dunkelt ljus 😵‍💫
Men ändå, skulle klockan vara min skulle jag definitivt rotera in den i användandet.
Tyckte det fungerade bra med dykarförlängningen om jag ska vara ärlig 😚
👍🏻 kul att det funkade för dig. Jag gillade det inte alls. Men tycker som sagt den är bra på natot
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Riktigt kul initiativ @Tisdag
Nu har jag fått känna på klockan några veckor och tycker det är rimligt att den går vidare. Som jag läst i tråden är @albinh näst på tur? Har dragit ett pm dit och väntar på återkoppling.

Jag tycker klockan överlag var riktigt trevlig att bära. Minuset är väl givetvis Kronografen som är trasig, och lite läsbarheten. Ljus tavla med subdials och visare i samma färg gör att man ibland får anstränga sig för att se vad klockan är. Men ändå, jag gillar den mer än jag trodde jag skulle göra. Den skulle definitivt hamna i lite rotation om den vore min. Tack för att jag fick testa den lite.

Jag lär för övrigt skicka vidare den på natot. Länken var ju sådär och fattades även bitar för att få till en bra passform.
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Riktigt kul initiativ @Tisdag
Nu har jag fått känna på klockan några veckor och tycker det är rimligt att den går vidare. Som jag läst i tråden är @albinh näst på tur? Har dragit ett pm dit och väntar på återkoppling.

Jag tycker klockan överlag var riktigt trevlig att bära. Minuset är väl givetvis Kronografen som är trasig, och lite läsbarheten. Ljus tavla med subdials och visare i samma färg gör att man ibland får anstränga sig för att se vad klockan är. Men ändå, jag gillar den mer än jag trodde jag skulle göra. Den skulle definitivt hamna i lite rotation om den vore min. Tack för att jag fick testa den lite.

Jag lär för övrigt skicka vidare den på natot. Länken var ju sådär och fattades även bitar för att få till en bra passform.
Det var så lite, trevligt att du tyckte om att prova den! Det blir en flytt till Uppsala för min del i vinter, då ska jag gå igenom ordentligt och försöka hitta de där bitarna, förhoppningsvis kommer de eftersända till den som råkar ha klockan just då:)
 
Topp