• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter

David71

Rolex
2-Faktor
Har Luminor Quaranta Bitempo 1365 och 1367 diskuterats? Nu finns de på hemsidan.

Screenshot_1.png
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hittade den här helt utan info på Internet. Kanske något som syntes på Pday? Jag vill ha en i alla fall, bästa jag sett på länge från Panerai, så jag hoppas den är på riktigt. Är den 40mm så går den dock fetbort, men med tanke på att de nyss släppte några i liknande stil i 45 så är den nog en sådan. :)

Radiomir.png
 

David71

Rolex
2-Faktor
Hittade den här helt utan info på Internet. Kanske något som syntes på Pday? Jag vill ha en i alla fall, bästa jag sett på länge från Panerai, så jag hoppas den är på riktigt. Är den 40mm så går den dock fetbort, men med tanke på att de nyss släppte några i liknande stil i 45 så är den nog en sådan. :)

Radiomir.png
Är det inte samma som du publicerade här?


Även om denna ser ut att ha lite mörkare tavla och mörkare lysmassa.
 
Senast ändrad:

azcii

Patek
2-Faktor
Spännande spaning. Blir rätt bra balans i tavlan tycker jag när de plockat 9an. Sen hade ju ett alternativ varit att flyttat datumet innan för en (tillagd) 3a. Men kanske hade blivit för plottrigt?
Ja, jag tror personligen det blir för plottrigt med datum + siffra. Har tänkt samma några gånger.

Däremot undrar jag när de släpper sin första 44mm 1950 utan datum. Känns som att det måste hända någon gång.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Ja, jag tror personligen det blir för plottrigt med datum + siffra. Har tänkt samma några gånger.

Däremot undrar jag när de släpper sin första 44mm 1950 utan datum. Känns som att det måste hända någon gång.
Man kan ju hoppas det. Men känns inte som det kommer hända så länge de kör automatiska urverk. De verkar tycka att det hänger ihop, automat+datum.
 

johnz

Rolex
Priset är reserverat en del av flottan om man läser det ordagrant. Och ett års leveranstid. Orimligt billigt för oss som inte är marininfanterister så finns någon bugg. Man får skaffa sig en hälare i brigaden. Den är fantastisk.
 

johnz

Rolex
Nja, av information på skärmdumpen framgår att priset är reserverat marininfanteri tillhörande San Marco. Står inget om tillgänglighet och pris för andra men givet att det specificeras att bara gälla just dem borde det finnas ett annat pris för oss som tyvärr tillhörde andra vapenslag eller ännu värre, är/var civilister.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Topp