• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Dobben

Omega
Nyinkommen
1000002524.jpg
 

Flipper2

Rolex
Det ska vara någon G-shock som fått in vatten. Han säger att den laddar som den ska iaf. (Solar?)
Hmm… om det är solar men har på nåt sätt fått in vatten då är den väldigt gammal.
Kanske är batteriet bytt, om det är en screwback då har baklocket inte skruvats in ordentligt.
Kanske är det bara lite fukt på insidan av glaset pga den snabba temperaturändringen…
Om allt funkar som det ska annars, då är det bästa att öppna baklocket, ta ut modulen och låta allt torka i en skål med ris över natten.
Smörja in O-ringen med silikon och sätta allt tillbaka.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hmm… om det är solar men har på nåt sätt fått in vatten då är den väldigt gammal.
Kanske är batteriet bytt, om det är en screwback då har baklocket inte skruvats in ordentligt.
Kanske är det bara lite fukt på insidan av glaset pga den snabba temperaturändringen…
Om allt funkar som det ska annars, då är det bästa att öppna baklocket, ta ut modulen och låta allt torka i en skål med ris över natten.
Smörja in O-ringen med silikon och sätta allt tillbaka.
Tack, jag vidarebefordrar detta 👍
 

Jojje90

Omega
20240202_200051.jpg


Fick feeling och slängde på mig den här gamla trotjänaren. Uppenbarligen inte ställt om den sedan sommartiden och då snackar jag inte om senast utan förmodligen ett par år tillbaks. Köpte som arbetsklocka men nu ligger den bara och samlar damm vilket förmodligen syns. Inte bytt batteri på den någon gång sedan jag köpte den för säkert 5+ år sedan.
 

L&W

Patek
2-Faktor
Gillar utseendet!
Är det bara utseendet eller den borde vara minst hälften så tålig som en square?
Mycket möjligt att jag KÖÖÖÖÖÖÖPer den beigefärgade.....
..... jag rättar till mig här.... jag SKA KÖÖÖÖÖPa den beigefärgade
Jag skulle säga att den är lika tuff som en G-Shock square. Gillar retro cool utseendet. Den sandfärgad är snygg! Köööp!! 🙂
 

Flipper2

Rolex
Inte lika stor som en King men större än en square i alla fall. 🙂
  • Mått (B x H x D)
    52,5mm x 48,6mm x 15.2mm
Ja... snart behöver man inte köpa squares längre (oooo, nu svär jag i kyrkan :eek:).... men de här nya Casios har mer intressanta tavlor och väger under 50 gram.
Den enda nackdelen är väl bandet som känns lite billigare och styvare.
........... å andra sidan.... det är inga squares.. :D
 

L&W

Patek
2-Faktor
Ja... snart behöver man inte köpa squares längre (oooo, nu svär jag i kyrkan :eek:).... men de här nya Casios har mer intressanta tavlor och väger under 50 gram.
Den enda nackdelen är väl bandet som känns lite billigare och styvare.
........... å andra sidan.... det är inga squares.. :D
Bandet känns helt OK. Ungefär samma som på min AE-1500WH, kanske känns liiite bättre. Enda felet med klockan är att DT (Dual Time) är helt värdelös. Den visar bara i 12H och utan A/P indikator. Och om man kör 12H så ändrar inte DT från A till P när man ändra tiden i DT. Hur kunde Casio inte har upptäckt felet undrar man. 🤔
 
Topp