• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Flipper2

Rolex
Bandet känns helt OK. Ungefär samma som på min AE-1500WH, kanske känns liiite bättre. Enda felet med klockan är att DT (Dual Time) är helt värdelös. Den visar bara i 12H och utan A/P indikator. Och om man kör 12H så ändrar inte DT från A till P när man ändra tiden i DT. Hur kunde Casio inte har upptäckt felet undrar man. 🤔
Jag har läst om detta problemet på Uhrforum... Casio vet om problemet och återkallar de klockorna....


"...tyvärr upptäckte vi att det finns mjukvaruproblem med vår nya klockmodell.
Därför måste vi tyvärr återkalla de klockor som redan har skickats.
Din beställning har annullerats, du behöver inte vidta några ytterligare åtgärder. Självklart kommer vi att överföra dina pengar tillbaka till dig.”

 

L&W

Patek
2-Faktor
Jag har läst om detta problemet på Uhrforum... Casio vet om problemet och återkallar de klockorna....


"...tyvärr upptäckte vi att det finns mjukvaruproblem med vår nya klockmodell.
Därför måste vi tyvärr återkalla de klockor som redan har skickats.
Din beställning har annullerats, du behöver inte vidta några ytterligare åtgärder. Självklart kommer vi att överföra dina pengar tillbaka till dig.”

Jag orkar inte skicka in den. Den kanske ökar värde sen, vem vet. 😂😂😂
 

BrianFallon

KS Explorers Club
1000017258.jpg
Lilla Duron
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Tror aldrig jag postat i denna tråd men jag såg en intressant grej på youtube som kanske är kul för Casio-folk.

Det är svenska frivilliga som arbetar med minröjning i Ukraina och i klippet syns en Casio Duro (tror jag) som han också verkar använda för att tajma en stubintråd med (omkring 4:50 men syns även i början)


1708090483230.png
 

L&W

Patek
2-Faktor
Den är cool! Blev det ett köp? Vad är intrycken?

Får man fråga var du befinner dig? Har en vän som hörde av sig till mig idag (då han vet att jag är klockintresserad och har lite koll på vad man kan köpa var) och är ute efter precis denna.
Inte mina bilder. Den har inte släppt än. Den är limiterad till 4000st worldwide.
 
Topp