• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Den är finer, slänger man på ett läderband funkar den ju också som ett lite dressigare alternativ.
1000001057.jpg
Självklart.
20240216_110101.jpg

Klickade hem tre nya band precis, hoppas jag klarar mig igenom mars...
 

Sorubim

Audemars
En grej angående TRN-50:
Jag tycker att det ser ut som att ändbitarna sitter väldigt låsta mot boetten och kan därför inte böjas ner utan står istorsett rakt ut.
Syns bäst på wristshotten där, men även på produktbilderna. Ser lite udda ut.
Ta en titt:
lank.jpg
 
Senast ändrad:

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Hur gick de för era F91or? Fixade de 1/3? Hittar ingen möjlighet att ställa årtal på min.

EDIT gällande F91w
IMG_6298.jpeg





Mina andra 2 Casios fixade biffen 😀

IMG_6297.jpeg
Får ta en titt när jag kommer hem i eftermiddag! Men jag tror de borde klarat det. Ställde månad på 2 och då fanns det 29 dagar att välja mellan. Testade för skojs skull att hoppa vidare från 29 och då gick den tillbaka till 1. Men jag återkommer ikväll!
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Hur gick de för era F91or? Fixade de 1/3? Hittar ingen möjlighet att ställa årtal på min.

EDIT gällande F91w
IMG_6298.jpeg





Mina andra 2 Casios fixade biffen 😀

IMG_6297.jpeg

2a mars här. Någon som har koll på varför vissa visar 1a resp 2a?
IMG_5515.jpeg

Update: mina löste datumet!

@Chuck din stod ju på 1 igår, ställde du om den till 29 efter du laddade upp bilden?

@jappdapi man kan inte ställa år på dessa, så skottårsdagen är den enda dagen man själv behöver justera datumet. Jag ställde om mina till 29/2 igår, det är därför de visar korrekt dag idag.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Update: mina löste datumet!

@Chuck din stod ju på 1 igår, ställde du om den till 29 efter du laddade upp bilden?

@jappdapi man kan inte ställa år på dessa, så skottårsdagen är den enda dagen man själv behöver justera datumet. Jag ställde om mina till 29/2 igår, det är därför de visar korrekt dag idag.
Jaha ok tänkte inte på att man inte kunde ställa år. Jag kan leva med dilemmat var fjärde år :) tack för hjälpen!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Update: mina löste datumet!

@Chuck din stod ju på 1 igår, ställde du om den till 29 efter du laddade upp bilden?

@jappdapi man kan inte ställa år på dessa, så skottårsdagen är den enda dagen man själv behöver justera datumet. Jag ställde om mina till 29/2 igår, det är därför de visar korrekt dag idag.
Japp stod på 1:an men hade inte ställt om.

Vi måste reda ut detta !
Månad 2 på F91 kan man alltså manuellt bläddra fram till 29 och då fattar klockan att skottdagen nalkas?


Men om man inte gör något då kör kalendern 28 dagar i Februari by default? (därav min 1:-a på datumet igår)

Jäkla Casio sparade alltså då in en lödning hos F91w verken genom skippa skott komplikationen 😂
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Japp stod på 1:an men hade inte ställt om.

Vi måste reda ut detta !
Månad 2 på F91 kan man alltså manuellt bläddra fram till 29 och då fattar klockan att skottdagen nalkas?


Men om man inte gör något då kör kalendern 28 dagar i Februari by default? (därav min 1:-a på datumet igår)

Jäkla Casio sparade alltså då in en lödning hos F91w verken genom skippa skott komplikationen 😂
Hisnande anekdot 😂😂 bokmärker detta inlägg så vi kan komma tillbaka det om 4 år
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Japp stod på 1:an men hade inte ställt om.

Vi måste reda ut detta !
Månad 2 på F91 kan man alltså manuellt bläddra fram till 29 och då fattar klockan att skottdagen nalkas?


Men om man inte gör något då kör kalendern 28 dagar i Februari by default? (därav min 1:-a på datumet igår)

Jäkla Casio sparade alltså då in en lödning hos F91w verken genom skippa skott komplikationen 😂
Haha, exakt så! Eftersom man inte anger år så kör den alltid februari som 28 dagar, men man har möjlighet att manuellt ändra till 29/2 😅 Det värsta med att byta datum igår med var ju att man var tvungen gå igenom alla månader och sedan alla dagar i månaden eftersom man bara kan ändra datum framåt 😂
 

Sorubim

Audemars
Haha, exakt så! Eftersom man inte anger år så kör den alltid februari som 28 dagar, men man har möjlighet att manuellt ändra till 29/2 😅 Det värsta med att byta datum igår med var ju att man var tvungen gå igenom alla månader och sedan alla dagar i månaden eftersom man bara kan ändra datum framåt 😂
Javisst😄. Så kul att man kan knappa in att den ska visa skottdagen, men egentligen bara om man ställer in det under just det dygnet.

Men skönt iaf att det går att hålla in knappen och snabbspola genom datumen.👍
 
Topp