• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Fortsätter på sneakers spåret. Dagens:
image.jpg
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Funderar på ett par loake till vintern, höga då eller undrar om någon har något annat tips på ett par dressade skor som funkar under höst/vintern? När det snöar verkar man spendera ovanligt mycket tid på kontoret så vill ha ett par dressade ! Tips tips tips tips hit me hit me hit me
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Köpte ett par Loake Hexham 1881 serien på rean för några veckor sedan och är helnöjd. Ska tåla regn och rusk med vaxat läder och Dainitesula.
image.jpg
 

Skolläraren

Panerai
Dags att än en gång visa min totala okunskap!

Släpper en skoborste "borst"/"hår" första användningarna, eller är det ett tecken på att det är ett måndagsexemplar?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tack! Jag köpte Loakes skovårdskit så det är deras borste. Ser det som instegskit i skovård, men i framtiden blir det nog skokräm från Saphir och liknande efter att ha läst runt lite.

Tycker att du gör helt rätt magistern! Instegsgrejer är bra, hur ska du annars kunna uppskatta och framförallt märka skillnaden på bättre produkter? Min skoresa med "dressade" skor började med Loake och därefter Meermin, nu använder jag Carmina och Crockett & Jones! Visserligen ca dubbla priset, men när du väl har testat vill du aldrig gå tillbaka... Jag har lärt mig att uppskatta det dyrare tack vare starten med Loake och Meermin.

Jag kör Saphir men vännerna på SkoAB pratar även gott om Burgol.

Lycka till och borsta på!
 

Bino

Cartier
Hur vårdar ni era skor som har vaxat läder? Jag har ett par bruna Loake Chatsworth som jag smörjt med Loakes Oiled Leather Wax som de rekommenderar. Skorna blir dels mörkare av vaxet, men även matta och lite tråkiga. Hur råder jag bot på detta, och hur sköter jag dem bäst?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Vax/fett gör skorna rätt dassiga, feta och snabbt smutsiga (men även vattentåliga), så jag brukar hoppa över det och kör med vanliga skinnprodukter (Saphir MdO) på vaxskinn och mockaprodukter på roughout motsv.
 

Bino

Cartier
Vax/fett gör skorna rätt dassiga, feta och snabbt smutsiga (men även vattentåliga), så jag brukar hoppa över det och kör med vanliga skinnprodukter (Saphir MdO) på vaxskinn och mockaprodukter på roughout motsv.
Dassiga är precis vad de är. Bör jag strippa dem på vaxet med läderrengöring och gå på med Mdo om jag vill få dem roligare?
 

Boris Balkan

Fark you!

Icaras

Rolex
Någon som har ett par eller har ägt ett par C&J Islay? Kikade lite på C&J i Helsingborg... "skomakaren" hade själv ett par sedan 20 år tillbaka... så jak kan ju anta att det är en bra sko. :)
Singular, har du koll?


ffc8035d4dc07fe93a198be3b45df3eb.jpg
 
  • Like
Reactions: Wii

Hugii

Audemars
Aha se där! de jag har nu är herring Campden...lite snarlikt alltså troligen därför de föll mig i smaken :D blir att kika in dem.


Loake och Herring har haft (eller har, fortfarande) ett samarbete. Dessutom är det samma läst (026) på både Campden som på Kempton. Så utseendemässigt är det kanske samma sko (med vissa minimala skillnader i kvalitén, om ens det).
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Vill beställa ett par Meermin Double monks, problemet är att jag inte kommer åka till Madrid inom det närmaste året. Jag tänkte beställa från deras webshop och utgå från att deras mått stämmer.
Har ett par Loakes sen tidigare med storlek UK 7 minns inte exakt vilken läst det är.
Min fråga är, om jag ska mäta min fot, hur går jag tillväga?
gpCaIoE.png



Ber om ursäkt för en flummig fråga, men jag vill verkligen ha de skorna och skulle uppskatta om någon kunde svara.
 
Topp