• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Vill beställa ett par Meermin Double monks, problemet är att jag inte kommer åka till Madrid inom det närmaste året. Jag tänkte beställa från deras webshop och utgå från att deras mått stämmer.
Har ett par Loakes sen tidigare med storlek UK 7 minns inte exakt vilken läst det är.
Min fråga är, om jag ska mäta min fot, hur går jag tillväga?
gpCaIoE.png



Ber om ursäkt för en flummig fråga, men jag vill verkligen ha de skorna och skulle uppskatta om någon kunde svara.

Jag stoppade mer foten på ett papper. Ritade av den. Mätte där det var som längst och bredast och jämförde med Meermins mått.

Funkade för mig.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jermyn St! Helst av Dylan Jones...

Jävlar! Hur mycket pjucks köper ni egentligen när ni lyckats prova en massa olika försäljare, på de dessutom två olika C&J-butikerna på Jermyn St., och dessutom välja ut en favorit bland dom? Galet.

Håller med om att Jermyn St. är oerhört trevligt dock. Passa på att svänga in på de andra skobutikerna också när ni ändå är där, John Lobb är tex. också väldigt trevligt.
 

BCKSTRM

Rolex
Nu verkar inte pris vara en fråga värd att ställa i detta sammanhang, men om det ändå är någon mer priskänslig läsare här kan jag rekommendera Alicante Shoes på Kungsholmen. En liten butik som säljer sina skor, som de själva gör. Man får randsydda skinnskor för under 2k. Jag köpte mockaskorna på bilden för 1k tror jag, och jag tycker de snygga iaf :)
image.jpg
 

BCKSTRM

Rolex
Svart mocka RM, är det bara tjejer som kör dessa?

Brunt som gäller som snubbe?

Kör på vad du vill! Jag har brun och svart skinn. Skulle dock köpa ett par svart mocka om jag åker till aussie igen. Sjukt snygga om du frågar mig! Min enda reservation är att man väl måste ta hand om mocka lite mer än skinn, och RM är ju ändå en höst/vintersko som ska palla slask. Ett tips: ta ett par comfort: gummisula och dämpning i hälen. Skönare och mer anpassade för just slask och skit.
 

Hellebring

Cartier
Nu verkar inte pris vara en fråga värd att ställa i detta sammanhang, men om det ändå är någon mer priskänslig läsare här kan jag rekommendera Alicante Shoes på Kungsholmen. En liten butik som säljer sina skor, som de själva gör. Man får randsydda skinnskor för under 2k. Jag köpte mockaskorna på bilden för 1k tror jag, och jag tycker de snygga iaf :)
image.jpg

Tack för tipset! Ska åka dit och kika. De där ser riktigt sköna ut :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Nu verkar inte pris vara en fråga värd att ställa i detta sammanhang, men om det ändå är någon mer priskänslig läsare här kan jag rekommendera Alicante Shoes på Kungsholmen. En liten butik som säljer sina skor, som de själva gör. Man får randsydda skinnskor för under 2k. Jag köpte mockaskorna på bilden för 1k tror jag, och jag tycker de snygga iaf :)

Ursäkta franskan, men I call bullshit på att de gör dugliga randsydda skor i Sverige och säljer för 2000 kronor. Det finns inga gratis luncher och det är helt enkelt ett alldeles lågt pris för att betala vettigt material och arbete.

...och ingen skulle vara gladare än jag om jag har fel.
 

BCKSTRM

Rolex
Ursäkta franskan, men I call bullshit på att de gör dugliga randsydda skor i Sverige och säljer för 2000 kronor. Det finns inga gratis luncher och det är helt enkelt ett alldeles lågt pris för att betala vettigt material och arbete.

...och ingen skulle vara gladare än jag om jag har fel.

Hej,
Du kanske har rätt. Jag har själv inte dyrare skor än Loake och RMW, och visst, de håller inte samma kvalitet men för pengen bra. Skorna görs inte i Sverige btw, och ur etisk aspekt måste jag skamfullt erkänna att jag inte undersökt det närmare. Men gå in och avgör själv, med din referensram kanske de är skit... Jag är i alla fall nöjd med mina :)
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Beställt RMW från bootsonline, allt fungerade grymt smidigt, beställdes på torsdagen, skickades på fredag och hämtades på tisdag i Stockholm.

Hamnade på runt 2600kr inkl frakt för ett par Comfort Craftsman.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hur har det gått med din RMW-beställning Hebbe?

Kom idag! Blev totalt 130 spänn för tull/moms. Dessutom hade de lovat att skorna fanns i lager men då de inte gjorde det tillverkades mina lite snabbare samt att jag fick med lite skovårds produkter. Kass bild med det är Comfort Craftsman i färgen Dark Tan. Har även ett par i cheestnut. Hösten, bring it on! :)
IMG_4407.JPG
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Kom idag! Blev totalt 130 spänn för tull/moms. Dessutom hade de lovat att skorna fanns i lager men då de inte gjorde det tillverkades mina lite snabbare samt att jag fick med lite skovårds produkter. Kass bild med det är Comfort Craftsman i färgen Dark Tan. Har även ett par i cheestnut. Hösten, bring it on! :)
IMG_4407.JPG



Riktigt snygga!
Läste först att det blev 130 spänn för skorna. Men fick läsa en gång till...
Grattis! Har ett par comfort craftsmen i brun mocka.
De är litt de mest bekväma skor jag har haft bland chelsea boots. så jag tror inte du blir missnöjd. :D
 
Topp