• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Frosse

Cartier
Beställt RMW från bootsonline, allt fungerade grymt smidigt, beställdes på torsdagen, skickades på fredag och hämtades på tisdag i Stockholm.

Hamnade på runt 2600kr inkl frakt för ett par Comfort Craftsman.
Grymt, när var det här?

Kom idag! Blev totalt 130 spänn för tull/moms. Dessutom hade de lovat att skorna fanns i lager men då de inte gjorde det tillverkades mina lite snabbare samt att jag fick med lite skovårds produkter. Kass bild med det är Comfort Craftsman i färgen Dark Tan. Har även ett par i cheestnut. Hösten, bring it on! :)
IMG_4407.JPG

Jasså där ser man, bra service och riktigt snygga RMW! För mig blir det ett par Chestnut tror jag :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Några tips på spitshine ?
Har kollat Davidssons video på youtube men tänkte om det finns fler tips från kunniga här.

Mycket mindre polish än man tror per lager - det är det viktigaste enligt mig, mindre vatten än man tror och så en uthållig arm så att du kan lägga många lager. Och sluta inte fast man tycker det ser ut som skit. Efter ett par lager släpper det bara och ytan börjar komma fram - det gäller ju att fylla alla porer.

That´s the trick enligt mig.
 

meo_swe

Audemars
Några tips på spitshine ?
Har kollat Davidssons video på youtube men tänkte om det finns fler tips från kunniga här.
Om du kan vänta några dagar så planerar jag att göra en guide hur man enklast får sk. Knullputs. Dvs att man kan spegla sig i glansen. Just nu sitter jag fast på jobbet, och gudien här skulle inte vara hälften så rolig som den jag planerar att göra hemma:)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
krämbulle

Varför kan man inte använda verktyg ?
Man polerar ju inte bilen för hand bäst, för jag misstänker att man vill få upp värme, det borde man få med någon dremel eller liknande också ?

meo_swe

Japp, har inte bråttom, ser fram emot den!
 

meo_swe

Audemars
krämbulle

Varför kan man inte använda verktyg ?
Man polerar ju inte bilen för hand bäst, för jag misstänker att man vill få upp värme, det borde man få med någon dremel eller liknande också ?

meo_swe

Japp, har inte bråttom, ser fram emot den!
Om man polerar med t.ex en dremel så är risken väldigt hög att man får en liten repa av skoputs som rycks av, vilket gör så att all puts bli repad. Hade en kille som testade detta när jag gjorde min värnplikt på ett par ridstövlar. Det hela slutade med att han fick putsa om hela stöveln...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Om man polerar med t.ex en dremel så är risken väldigt hög att man får en liten repa av skoputs som rycks av, vilket gör så att all puts bli repad. Hade en kille som testade detta när jag gjorde min värnplikt på ett par ridstövlar. Det hela slutade med att han fick putsa om hela stöveln...


Ok jag tänkte mig något fluffigt som polerar, inte en hård trissa.
Men det är säkert många som testat och jag tror säkert handpåläggning är bäst.

Är lite lat bara :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Ok så man behöver inte polera in det för hand?
Utan mer stryka på ?

Hur många lager kan man räkna med, 100 ?
Inga konstigheter alls - man börjar med en ren, välmående sko som fått grundputs med kräm. Lägg mha ex bomullstuss ett mycket tunt lager polish i små cirklar (likt rosenpolering) över den del du vill få stuns på och vänta tills det inte längre är klibbigt, varpå man duttar på ytterst lite vatten och med samma tuss putsar ner ytan till den är omatt igen och gör om det tills önskad glans uppnåtts. Tar bara lite tid men är rätt meditativt och trevligt.

Enklare gjort än sagt, egentligen. Var det krämbulle som jag instruerade?
 
Topp