• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Fabian

Patek
2-Faktor
Premiär för mina nya crockett onslow cordovan. Grymt sköna och härlig fulsnygg look. Tack för lyckad affär, Kejsaren!!

image.jpg
 

Noami

Cartier
Idag knackade en trevlig FedExgubbe på dörren. Han hade med sig ett stort, trevligt, paket.

Jag har länge varit på jakt efter ett par stabila boots. Jag klär mig oftast i svart/mörka färger så något åt det hållet var givet. Jag har redan ett par Chelsea boots men RMWs Gardener Boots lockade mig. Jag surfade runt lite och snabbkollade Timberlands hemsida i hopp om att de hade något svart och snyggt. Sist jag bar Timberlands var väl när jag gick i lågstadiet och jag minns att jag sprang ut på rast och precis när jag var ute fastnade ena skosnöret i andra skon och så var faceplant:et ett faktum. Ett trauma som har satt sig. Nya tag blev det när jag hittade lite snyggt.

Jag lite inne på att köpa dessa:
pTBL1-11407854v275.jpg


Kort därefter hittade jag Timberlands Customize-funktion där man kunde specialbeställa skorna efter egen smak. Monogram? Ja, tack. Perfekt. Det tog inte lång tid innan jag var klar med min väldigt monotona design.. Här kommer de:

Efter ytterboxen revs av såg det ut så här:
kIYxCAR.png


Fram kommer dessa bjässar.
CrM1mRO.png


Så klär de mig.
RbsI7jZ.png


Nu behöver jag bara en YG DD för att matcha skornas guldiga detaljer.

(Bildkvalitén gör inte skorna rättvisa.)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Mer bilder i tråden! Vilka är era favoriter i skogarderoben?

Min favorit från Nike-ägda Converse, från ett icke-collab. Jack Purcell.

image.jpg


Min favoritsneaker. COMME des Garçons x Converse.

image.jpg


Min favoritläst - C&J Westfield 341.

image.jpg


Min favoritspanjor. Carmina 532 på Detroit.

image.jpg


Favoritmunkarna som, trots det, mest står i min walk-in. Carmina 10003 på Simpson.

image.jpg
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Mer bilder i tråden! Vilka är era favoriter i skogarderoben?

Min favorit från Nike-ägda Converse, från ett icke-collab. Jack Purcell.

image.jpg


Min favoritsneaker. COMME des Garçons x Converse.

image.jpg


Min favoritläst - C&J Westfield 341.

image.jpg


Min favoritspanjor. Carmina 532 på Detroit.

image.jpg


Favoritmunkarna som, trots det, mest står i min walk-in. Carmina 10003 på Simpson.

image.jpg
Riktigt snyggt kombo med dina Carmina 532 till de kritstrecksrandiga byxorna!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Förespråkar också mer bilder.

Här en dagsfärsk (men dålig) samlingsbild:

övre raden från vänster: Alfred Seargent x J.Lindeberg, Loake, Carmina, Crockett & Jones
nedre raden från vänster: Alfred Seargent, Trickers x Paul&friends, Saint Crispin's
image.jpg
 

almeyero

Panerai
Idag knackade en trevlig FedExgubbe på dörren. Han hade med sig ett stort, trevligt, paket.

Jag har länge varit på jakt efter ett par stabila boots. Jag klär mig oftast i svart/mörka färger så något åt det hållet var givet. Jag har redan ett par Chelsea boots men RMWs Gardener Boots lockade mig. Jag surfade runt lite och snabbkollade Timberlands hemsida i hopp om att de hade något svart och snyggt. Sist jag bar Timberlands var väl när jag gick i lågstadiet och jag minns att jag sprang ut på rast och precis när jag var ute fastnade ena skosnöret i andra skon och så var faceplant:et ett faktum. Ett trauma som har satt sig. Nya tag blev det när jag hittade lite snyggt.

Jag lite inne på att köpa dessa:
pTBL1-11407854v275.jpg


Kort därefter hittade jag Timberlands Customize-funktion där man kunde specialbeställa skorna efter egen smak. Monogram? Ja, tack. Perfekt. Det tog inte lång tid innan jag var klar med min väldigt monotona design.. Här kommer de:

Efter ytterboxen revs av såg det ut så här:
kIYxCAR.png


Fram kommer dessa bjässar.
CrM1mRO.png


Så klär de mig.
RbsI7jZ.png


Nu behöver jag bara en YG DD för att matcha skornas guldiga detaljer.

(Bildkvalitén gör inte skorna rättvisa.)


Mycket snygga! Coolt med monogram!
 

Daytrader

Breitling
Passade på att att ta en gruppbild när jag dammtorkade skohyllorna för någon månad sen. Några par saknas på bilden då de ligger i skolådor på vinden och mina sneakers fick inte vara med på bild. (Taskig bild, jag vet:sorry:)
hgjhg.jpg

Imponerande samling! Och det faktum att alla skor är försedda med skoblock i cederträ är ännu mer imponerande!
 

Icaras

Rolex
Stämmer, 6 200 kronor är priset på Islay numera.

Varifrån mina skor kommer är nog rätt uppenbart...
Tillbaka till skoletandet... bara en tidsfråga innan det ligger frost på gräsmattan. Finna det några alternativ (billigare) än Islay? Alltså en grövre kvalitetskänga i stil med Islay, kanske inte finns några genvägar?

Testade en känga ifrån Allen Edmonds igår, blev inte så imponerad. Även sett några par från Loake men aldrig testat :)
 

sveol

Cartier
Hittade affären loakefactoryoutlet på ebay som kränger Loake till mycket bra priser. För bra för att vara sant? Någon som har erfarenhet av dem?
 

POO

Panerai
Hittade affären loakefactoryoutlet på ebay som kränger Loake till mycket bra priser. För bra för att vara sant? Någon som har erfarenhet av dem?

Jag har handlat, inga problem, de är nog vad de utger sig för att vara.
Dock misstänker jag att jag fick ett par prototyper eller nått sånt typ. Inte identifierbara och jag har inte sett några lika dana någonstans.
 
Topp