• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

sveol

Cartier
Hur mycket sparade du (jämfört med svenskt butikspris)?

Som @MickeNi säger så nästan halva priset. Fick ge ca 1400 för ett par Aldwych. Dock skriver de följande:

"These shoes were produced as per 'Aldwych' from our 1880 range, they are leather trials, made from a slightly different spec black calf leather to our stock shoes. They are not seconds, and should be free of any defects etc.
Although the shoes themselves are 1880 specification, they will be boxed in plain white boxes, and don't include shoe bags."

Avsändare är Loake Brothers Ltd, VAT No: GB 125 4353 34. Samma VAT som Loake.co.uk.

Känns som en bra start för mig att testa på "riktiga" skor. De Lloyd som jag köpte idag kommer att returneras.. ;)
 

Boris Balkan

Fark you!
Som @MickeNi säger så nästan halva priset. Fick ge ca 1400 för ett par Aldwych. Dock skriver de följande:

"These shoes were produced as per 'Aldwych' from our 1880 range, they are leather trials, made from a slightly different spec black calf leather to our stock shoes. They are not seconds, and should be free of any defects etc.
Although the shoes themselves are 1880 specification, they will be boxed in plain white boxes, and don't include shoe bags."

Avsändare är Loake Brothers Ltd, VAT No: GB 125 4353 34. Samma VAT som Loake.co.uk.

Känns som en bra start för mig att testa på "riktiga" skor. De Lloyd som jag köpte idag kommer att returneras.. ;)

OK. Låter som ett bra deal. Jag får trösta mig med hoppet om at lädret i era skor är av märkbart lägre kvalitet. ;)
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fick mina custom Made, handjagade dubbel munk från Karlsson & ljungström idag. Riktigt sköna!
b9ed4643d8021c89e1757e6249166a24.jpg

9db580264e860b53fdaa49ec0683a20b.jpg

5565d1f5f7c8d51e1ebaa8b3e9875bb3.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Köpte ett par Meermin munkar av en forummedlem.
country calf

Dom är inte använda, bör man köra en kräm på dom innan man börjar använda ?
 

Knight

Cartier
Detta har säkert redan avhandlats i tråden.. Men jag är på jakt efter mitt första par skoblock. På stan kostar ett par i cederträ drygt 800, men på nätet finner jag till synes samma produkt för 200-300. Är det verkligen samma produkt? Svårt för er att svara på utan att se produkterna såklart, men är det generellt så att butiker har goda marginaler på skoblock?
 

san

Cartier
2-Faktor
Detta har säkert redan avhandlats i tråden.. Men jag är på jakt efter mitt första par skoblock. På stan kostar ett par i cederträ drygt 800, men på nätet finner jag till synes samma produkt för 200-300. Är det verkligen samma produkt? Svårt för er att svara på utan att se produkterna såklart, men är det generellt så att butiker har goda marginaler på skoblock?

Du menar skoblock där tådelen i delad i två och som fjädrar i mitten? Beställer du på nätet ligger de som du säger på omkring 250–350 kr. Olika butiker och märken tenderar dock att smacka på sin logga och vips så har priset gått upp 100-150 kr (Paul & friends, Oscar Jacobson m.fl.). 800 kr är dock att ta i, såvida det inte rör sig om lästade sådana eller om de är gjorda i ett annat material.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Detta har säkert redan avhandlats i tråden.. Men jag är på jakt efter mitt första par skoblock. På stan kostar ett par i cederträ drygt 800, men på nätet finner jag till synes samma produkt för 200-300. Är det verkligen samma produkt? Svårt för er att svara på utan att se produkterna såklart, men är det generellt så att butiker har goda marginaler på skoblock?
Jag har från herrstil och skolyx. Fungerar prima och gör jobbet de är avsedda att göra.
 

Mr Chance

Kalmar
MKRGG
Har haft mina Burford några gånger nu, typ 5 dagar och är så långt mycket nöjd. De passar min fot bra och kommer fungera fint för mig i vinter (till och från bil/pendel/t-bana och på kontoret). Ska jag vara ute har jag grövre doningar, typ skoterkängor :)
 

Hugii

Audemars
Detta har säkert redan avhandlats i tråden.. Men jag är på jakt efter mitt första par skoblock. På stan kostar ett par i cederträ drygt 800, men på nätet finner jag till synes samma produkt för 200-300. Är det verkligen samma produkt? Svårt för er att svara på utan att se produkterna såklart, men är det generellt så att butiker har goda marginaler på skoblock?

jag är ingen expert men jag tror trä är "lika" bra på dyra som billiga (bara det inte är lackat).
MEN min erfarenhet är att det händer på design. Vissa skoblock är mer som "skidor" framtill och passar bättre skor som är designade så. Andra skor är mer som "platta". Ja jag vet att det är svårt att beskriva men här är bilder...

Dvs din sula avgör vilka du skall använda...

1.jpg
22.jpg
 
Topp