• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa Panerai för 40-60k

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Det är olika proportioner på glasring och boett. 111 är lite tjockare. Glasen skiljer sig också. 590 har platt glas, 111 har dubbel-kupat glas. Subsekunden är större på 111 också, samt har vit visare.

F997ACEE-23F0-4A5F-9BE3-5FD31B6E4797.jpeg

Sorry för sämst foto. Kass belysning här just nu.
Plattare* glas. Det är absolut inte helt platt. Smaksak såklart men jag föredrar den nya boetten. Sitter väldigt mycket bättre på min lilla handled. 590 är för mig höjden av komfort med sitt stängda baklock.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Plattare* glas. Det är absolut inte helt platt. Smaksak såklart men jag föredrar den nya boetten. Sitter väldigt mycket bättre på min lilla handled. 590 är för mig höjden av komfort med sitt stängda baklock.
Öppet baklock är jag inte så mycket för, men finns det där så är det bara att gilla läget. 😊
 

IceCold

Omega
2-Faktor
590 är en grym favorit
Mycket fin klocka. Även 111.
I min research så är 590 och 111 mina två favoriter av alla jag sett.
Det känns som att det finns en del fina till salu här ibland på KS. Får vara tålmodig.
Även 422 ligger högt på min lista.

Edit: Dvs de klockorna är i min prisklass.. finns mycket dyrare som är fina med 😅
 

IceCold

Omega
2-Faktor
Vad är dina krav/önskemål utöver detta prisspann?
Mina krav är inte jätte specifika eller fasta så men har några.
  • Jag går mycket på utseendet. Vilket är det främsta jag går på.
  • Vill att den ska ha "kron skyddet" , vilket utesluter en del av panerai familjen men jag är mest inne på Luminor familjen.
  • Jag ser gärna att det är en öppen baksida så jag kan se urverket (kanske är en beginner sak men vafan, de är fränt tycker jag)
  • Handvevat urverk eller automatiskt. Helts handvevat.
-44mm
- Priset under 60k

Som du märker inte ett fast "filter" men det är väl de jag tittar på.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Mina krav är inte jätte specifika eller fasta så men har några.
  • Jag går mycket på utseendet. Vilket är det främsta jag går på.
  • Vill att den ska ha "kron skyddet" , vilket utesluter en del av panerai familjen men jag är mest inne på Luminor familjen.
  • Jag ser gärna att det är en öppen baksida så jag kan se urverket (kanske är en beginner sak men vafan, de är fränt tycker jag)
  • Handvevat urverk eller automatiskt. Helts handvevat.
-44mm
- Priset under 60k

Som du märker inte ett fast "filter" men det är väl de jag tittar på.
Tycker din krav är väldigt ödmjuka. Hoppas du snart landar i vad som kommer att leda till ett köp!
 

David71

Rolex
2-Faktor
Mina krav är inte jätte specifika eller fasta så men har några.
  • Jag går mycket på utseendet. Vilket är det främsta jag går på.
  • Vill att den ska ha "kron skyddet" , vilket utesluter en del av panerai familjen men jag är mest inne på Luminor familjen.
  • Jag ser gärna att det är en öppen baksida så jag kan se urverket (kanske är en beginner sak men vafan, de är fränt tycker jag)
  • Handvevat urverk eller automatiskt. Helts handvevat.
-44mm
- Priset under 60k

Som du märker inte ett fast "filter" men det är väl de jag tittar på.
PAM111, servad 2023, 1 års garanti, 50k.

 

Scipio

Patek
2-Faktor
Osäljbar skulle jag nog inte säga när den är servad av Nymans. Men dyr trots nyservad, speciellt utan cert.
Svårtsåld då, i entusiastkretsar? Poängen jag vill ha fram som är viktig för nya paneristis att veta är att fullset är mer viktigt för Panerai än för många andra märken.
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Fattar, men ett serviceintyg från en AD är ju ett indirekt äkthetsintyg.
Du tänker sååååå :D. Ja, så är det men jag tror ändå att den blir mer svårsåld. Man får nog gå ner i pris för att bli av med den. Det flockas färre flugor runt en klocka med serviceintyg än en med ett cert.
 

IceCold

Omega
2-Faktor
Du tänker sååååå :D. Ja, så är det men jag tror ändå att den blir mer svårsåld. Man får nog gå ner i pris för att bli av med den. Det flockas färre flugor runt en klocka med serviceintyg än en med ett cert.
Fattar, men ett serviceintyg från en AD är ju ett indirekt äkthetsintyg.
Nu blev jag lite fundersam.. hur ser man till att klockan har ett certifikat. Är det typ garantikortet eller?
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Du tänker sååååå :D. Ja, så är det men jag tror ändå att den blir mer svårsåld. Man får nog gå ner i pris för att bli av med den. Det flockas färre flugor runt en klocka med serviceintyg än en med ett cert.
Håller verkligen med. Själv hade jag aldrig köpt något modernt utan certifikat om det inte återspeglade priset.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Nu blev jag lite fundersam.. hur ser man till att klockan har ett certifikat. Är det typ garantikortet eller?
Jag är lite osäker på hur det ser ut idag. Tror att det utfärdas digitala cert idag men för 10 år sedan fanns det med cert som innehöll serienummer och var utfärdat av Panerai. Jag har för mig att jag läst om att det förekommer falska cert till falska klockor så man får köpa säljaren så som det alltid har varit. Möjligen är det svårare att förfalska ett digitalt cert. Det finns nog de som kan det här mycket bättre än jag så jag hoppas någon tar över stafettpinnen. :)
 
Topp